Mikulásnak öltözött Jézussal kampányolnak
A rendhagyó kampány egyáltalán nem szokatlan a Churches Advertising Network (CAN) gyakorlatában. A reklmáügynökség szerint jelenlegi hirdetésük a karácsony túlzott anyagiasságára próbálja felhívni a figyelmet.
"Kérj Jézustól valami mást is karácsonyra - gyere a helyi templomba" - szól a szlogen az utcai kampányhoz társuló rádiós hirdetésben, amely hallható lesz a brit kereskedelmi adók nagy részén karácsonyig.
Jézus és Che Guevara
A CAN nem tartozik egyetlen felekezethez sem, működését a kilencvenes években kezdte. Tavaly decemberi hirdetéseiben a Jézust meglátogató három király csodálkozik el azon a megrovó tekintetű Szűz Máriával együtt, hogy ajándékaikon rajta felejtették az árcédulát.
Másik emlékezetes plakátjukon a jól ismert Che Guevara portrén a forradalmár arcát Jézusé helyettesítette.
Legnagyobb visszhangot kiváltó reklámjuk 1997-ben még a The Times első oldalára is felkerült. A Szűz Máriára utaló, "Gáz van?! Szűz vagy, holott most szültél, és három király is megjelent!" üzeneten pont az egyházi vezetők ütköztek meg leginkább.
Pedig a CAN-nek épp az a célja, hogy a nem istenhívő fiatalokat, megpróbálja a templomba csábítani, vagy legalábbis érthetőbb, a fiatalokhoz közelebb álló kommunikációval hirdetni a kereszténységet.