Ezen a vonalon szerzik évek óta fajlagosan a legtöbb bevételt a nemzetközi forgalomból, ezért a hálókocsik kiesése üzleti szempontból is katasztrófa - mondta Molnár Béla, KDNP-s politikus.
A párt úgy tudja, a német nyelvű szerződést Jenei Dénes, a távolsági és nemzetközi divízió vezetője írta alá, aki nem tud németül, ráadásul azelőtt szignózta a megállapodást, hogy a jogi szakvélemény elkészült volna.
A hálókocsikat 1985-ben építették át régebbi kocsikból, de egyáltalán nem lepusztult, és használható darabokról van szó. Ma egy ilyen kocsi beszerzése 250-300 millió forint körüli tétel - mondta Molnár Béla.
A holland céget felszámoló holland biztos a rendelkezésére álló iratok alapján lefoglalta a hálókocsikat. A KDNP szerint ez azt jelenti, hogy a MÁV-Start valamilyen formában lemondott ezekről a kocsikról, pedig közlekedtetésükre nemzetközi szerződésben vállalt garanciát.
A holland felszámoló állítólag belement abba, hogy kölcsönadja a kocsikat a MÁV-Startnak azzal a feltétellel, hogy kérésre a MÁV-Start saját költségén azonnal visszaviszi őket Hollandiába.
A KDNP szerint azonnal tisztázni kell, hogy mi lehetett a szerződésben, amelynek alapján ilyen feltételeket támaszthatott a felszámoló biztos. Járatritkítások helyett az ilyen ügyekből adódó veszteségeket kellene elkerülni - hangsúlyozta Molnár Béla.