Lezárták a Csatorna-alagutat
Szünetelt egy ideig a közlekedés a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban, miután az alagút közepe táján egy füstjelző működésbe lépett.
A riasztás idején egy teherautókat szállító szerelvény haladt a füstjelző közelében. A vonatot - amelyen harminc kamion volt - leállították, és a személyzetet, valamint a teherautósofőröket a párhuzamos mentőalagúton át a felszínre vitték az angliai oldalon. Ezután a szerelvényt is kivontatták az alagút angliai termináljához.
A Kent grófságbeli tűzoltóság - amelyik a Csatorna-alagút tűzbiztonságáért is felelős - szombat délelőtt a BBC-vel közölte, hogy "némi füst" szivárgott a szerelvényből, de tűz nem volt. A hatóságok vizsgálják a riasztás pontos okát.
Az eset után az alagút forgalmát egy időre teljesen leállították, majd újraindították, de az üzemeltető Eurotunnel cég szerint a menetrend helyreállása eltart egy darabig a kiesett járatok miatt.
50 kilométer hosszú az alagút
Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja.
Az 1994-ben megnyílt Csatorna-alagútban háromféle vonat közlekedik. Az óránként 300 kilométeres sebességgel haladó Eurostar szuperexpresszek utasokat szállítanak közvetlenül London, Párizs és Brüsszel, illetve több köztes célállomás között. A Shuttle-szerelvényeken személyautók és buszok kelhetnek át Folkestone-ból Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a két part között. A mai incidens ez utóbbiak egyikét érintette.
Két súlyos eset volt
A tűzriasztásokat nagyon komolyan veszik az alagút biztonságáért felelős hatóságok, különösen mert két súlyos tűzeset is történt az átkelő megnyitása óta.
Az eddigi legnagyobb tűzvész 1996-ban következett be, amikor egy teherautó-szállító vonaton kigyulladt egy kamion. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (60 milliárd forintba) került, és az Anglia felé tartó szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy az érintett szakasz előtt átmentek a szembejövő forgalmat lebonyolító másik alagútba. Ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt.
Komoly károkat okozó tűz volt az alagútban 2008 őszén is, amikor szintén egy teherautó gyulladt ki.