Elítélték, mert nem akart rossz rendőrautóba ülni
Klement Tibor, a Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezete ügyvivője a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy őt magát korábban katonai bűncselekmény miatt feljelentették, mert nem akart szolgálatba menni egy megítélése szerint rossz műszaki állapotú kocsival.
A járművet, amelyet nem használtak gyakran - éppen az állapota miatt - azért kellett volna felvennie, mert nem volt éppen másik jármű a kapitányságon. A kocsinak nem volt forgalmi engedélye, rosszak voltak a lengéscsillapítói és a kormánya is.
Fegyelmi eljárás indult ellene, majd ügyészségre, végül bíróságra került az ügy. 90 ezer forintos büntetést kapott, mert megtagadta a parancsot, de az ügyészség súlyosbításért fellebbezett; el akarták venni a rendfokozatát is. Ez azt jelentette volna, hogy 20 év szolgálat után elbocsátják. Ezt azonban a másodfokú bíróság nem fogadta el, így maradt a pénzbüntetés.
Szima Judit, a TMRSz főtitkára a rendőrségi járművek műszaki állapota kapcsán azt mondta: fő kérdés az is, hogy mekkora arányban vannak hasonló, rossz állapotú járművek a rendőrségnél, illetve az is, hogy hogyan engedhető meg az, hogy ilyen járművel szolgálatba kell állni. a rendőr ilyenkor ugyanis a saját életét és másokét is kockára teszi vezetői parancsra.
Ha a kocsi műszaki állapota miatt baleset történik, akkor nem a rendőr parancsnoka, hanem a járművet vezető rendőr ellen indítanak eljárást, míg a parancsot kiadók ellen nem lépnek fel kellő eréllyel - mondta a szakszervezet főtitkára.
Nemrég egy motoros rendőr halt meg az M1-es autópályán. Állítólag a rendőr a szolgálat megkezdése előtt kifogásolta a motor állapotát, azonban mégis szolgálatba kellett mennie vele.
A rendőrség főleg lízingelt, illetve saját tulajdonú autókat használ, ezek mellett több kapitányságon az önkormányzatoktól kapott kocsik is szolgálnak. A járművek műszaki állapotában a saját tulajdonú járműveknél van nagyobb gond. Ezek javíttatására ugyanis nem minidig van pénz, ez főleg a téli-nyári gumik késedelmes, vagy részleges váltásánál derül ki.
A lízingelt járműveknél kevesebb a probléma, a szerződés szerint ugyanis a hibákat ezeknél rögtön jelenteni kell és ezeket egy külön szervizben javítják. A rendőrség saját kocsijainál, főleg vidéki kapitányságokon azonban előfordul, hogy a javíttatásra néhány tízezer forint jut havonta.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.