Büntetőügy lett a motoros rendőr tragédiájából
Elkészült az elsődleges szakértői vélemény az augusztusban elhunyt motoros rendőr, Telegdi Zsolt ügyében, írja a Blikk.
Az áldozat szüleinek ügyvédje, Magyar György idézett a dokumentumból: "a hátsó gumiabroncs túlzott kopottsága és a helytelenül beállított levegőnyomás műszaki-karbantartási hiányosságként értékelhető". A szakértő szerint a mintázat mélysége meg sem közelítette a minimálisan előírt 1,6 millimétert.
Magyar György szerint a rendőr bukósisakja és a ruházata sem volt alkalmas a használatra. "Nem vitás, hogy szolgálati baleset történt, mert a rendőr szolgálati parancsra indult el" - közölte az ügyvéd.
Az ügyvéd elmondta, felvették a kapcsolatot a rendőrséggel egy peren kívüli egyezség reményében. Azt szeretnék elérni, hogy a félárván maradt gyermekek életjáradékot kapjanak.
Pintér Sándor belügyminiszter még május 31-én rendelt el országos járműszemlét a rendőrségnél. Kiderült, hogy ezt a Komárom-Esztergom megyei Rendőr-főkapitányságon felületesen hajtották végre. Az ügyben fegyelmi vizsgálat indult.
Jelentette a hiányosságokat
Pénteken délelőtt az ORFK bejelentette: a fegyelmi vizsgálat olyan megállapításokra jutott, amelyek alapján nem zárható ki a büntetőjogi felelősség, ezért Hatala József országos rendőrfőkapitány katonai bűncselekmények gyanúja miatt feljelentést tett.
Telegdi Zsolt főtörzsőrmester augusztus 16-án szenvedett halálos balesetet az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Tatabánya előtt, a 62-es és a 63-as kilométer között.
A baleset után nem sokkal a 24 Óra című megyei lap - névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira hivatkozva - azt írta: a tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, és onnan autóval utazzanak a fővárosba. Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett.