Normalizálódott a helyzet Ferihegyen
Bár a reptéri dolgozók felkészültek rá, nem ismétlődtek meg a múlt hétvégi tumultuózus jelenetek a ferihegyi reptéren vasárnap, noha közel annyi utast szolgált ki a reptér, mint egy hete; a legforgalmasabb órákban is csak néhány perces sorok alakultak ki - mondta Hardy Mihály, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója.
A helyzet meglepő mértékű javulása elsősorban annak volt köszönhető, hogy a járatok késés nélkül közlekedtek, és a légitársaságok is több check-in (jegyellenőrzési) pultot működtettek - tette hozzá.
Hardy Mihály elmondta, hogy vasárnap 2900 utast szolgált ki a reptér csaknem annyit, mint egy hete. Pozitív jelnek tartotta, hogy míg tavaly szeptemberben már érezhetően véget ért a vakáció, csökkent az utasszám, az idén lényegesen többen utaztak szeptemberben.
A torlódásokra igazi megoldást a jövő év márciusában megnyíló új terminál, a SkyCourt (Égi Udvar) jelenthet majd - mondta. Korábban ismertette: a jelenlegi 9 utasbiztonsági sort hárommal bővítik, és azt követően az ellenőrzés után válnak el a schengeni és a nem schengeni utasok. Ez kiegyenlítettebb terhelést jelent majd az utasbiztonsági sorok kihasználásában.
Káosz Ferihegyen
A múlt vasárnapi fennakadás meglepetésként érte a Budapest Airport szolgálatban lévő dolgozóit is. "Több szerencsétlen tényező összeesése miatt alakult ki tömeg" - mondta akkor Hardy Mihály, és példaként említette hogy három induló repülőgép késése 400-500 fővel növeli az utasszámot, miközben a 2/A utasforgalmi terminálon óránként 1.200, a 2/B-n pedig 1.500 utast tudnak átereszteni.