Az Európában jól ismert Nutellát jó ideig nem nagyon lehetett az Egyesült Államokban kapni, aminek nem örültek Ferrero Group tulajdonosai, és minden követ megmozgattak, hogy ez megváltozzon. A csokikrémet aztán bevezették az észak-amerikai piacokra is, de a cég vesztére, mert az Európában nassolnivalóként reklámozott terméket az egszséges reggeli szerves hozzávalójaként reklámozták, írja a Christian Science Monitor. A céget emiatt be is perelték.
A Ferrero amerikai cégét azért citálták bíróság elé mert egészségesnek állított be egy olyan terméket, ami tulajdonképpen krémes csokoládé, amit kenyérre kenve javasoltak fogyasztásra. A pert felháborodott szülők indították a cég ellen, és sikerként könyvelhetik el, hogy a Ferrero kénytelen kártérítést fizetni mindenkinek, aki visszaküldi a termék csomagolását. Persze a kártérítés összegének van felső határa, egészen pontosan 20 dollár (üvegenként 4 dollárt fizetnek ki mindenkinek, de egyénenként csak 5 üveget lehet visszaküldeni), azaz kb. 4300 forint.
A visszaküldött üvegek mellé nem kell számlát vagy blokkot mellékelni, de nem árt sietni a postázással, mert az ítélet értelmében a Ferrero 3 millió dollárig fizet csak, azaz 150 000 amerikai kaphat a pénzből. A Ferrero ellen két pert is indítottak, egyet a keleti, egyet a nyugati parton. A cég 2006-ban, két évvel az első kereset benyújtása előtt közzétett egy jelentést, amiben arról számoltak be, hogy nem hirdetik a Nutellát olyan tévéműsorok közben, melyeknek nézőközönsége nagyrészt 12 éven aluli gyerekekből áll.
A Ferrero emellett híresen jótékony cégnek számít, Grúziában a mogyorót termesztő gazdáknak indított be egy képzési programot, 2011-ben pedig két igazgatójuk is életét vesztette egy dél-afrikai humanitárius misszió során. Az olasz vállalat azt ígéri, hogy 2020-ra csak olyan farmokról vásárolja majd az alapanyagokat, amiken a fenntartható gazdálkodás jegyében folyik a termelés. A bíróság ezeket a tényezőket figyelmen kívül hagyva büntette meg a Ferrerót, arra hivatkozva, hogy megtévesztették a vásárlókat.