|
Szem nem marad szárazon
|
Aki hallotta, nem felejti, az anyag műfajilag leginkább a vadszamár
üvöltése kategóriába sorolható, szem nem marad szárazon. Amikor egy
újabb munkahelyre e-mail útján beérkezik a matéria, a dolgozók
körbeállják a rendszergazda multimédiás gépét - abban van csak
hangkártya -, és egy perc múlva már egymás hegyén-hátán fetrengenek a
röhögéstől. Az "I Love You" virus terjedési üteme Enrique produkciójához
képest lomha. Aki esetleg még nem lépett volna át a 21. századba, az
immmáron megnézheti a televízió reggeli adásában vagy kérheti a rádiós
kívánságműsorban is, anyák napjára - úgy szeretném meghálálni, vagy
legalább megpróbálni -, persze hozzájuk az internetezőkhöz képest egy
hetes csúszással jut csak el a műsor.
Jó, jó, a dolog eredetisége nem bizonyítható, lehet, hogy kamu az egész:
valaki kitalálta, hogy milyen jó vicc is lenne ez, és megcsinálta, az
net tele vicces kedvű emberekkel. Ha így is van, az egész mégis
hiteles és elgondolkodtató.
|
Tinicsábító póz
|
Hiteles, mert bár lehet, hogy Enrique Iglesias nem a legjobb énekes, de
egy mégoly profi előadó is körülbelül ugyanezt az eredményt produkálná
adott körülmények között. Képzeljük el, hogy a megasztár fel és alá
rohangászik, ugrál, táncol a színpadon a többezer watt-os napsütésben,
közben permanensen szexis tinicsábító pózokat kell produkálnia, a
monitorhangfalakból bömböl az arcába a playback műsor a stúdióban
felvett tökéletes énekkel, a saját hangját egyáltalán nem is hallja --
na, ilyen hadi állapotok között kell énekelnie. Garantált a tréfás
produkció, előadótól, énektudástól függetlenül.
Ma már fel sem kapjuk a fejünket, ha egy produkcióról kiderül, hogy
playback. Nem is olyan rég a playback műsoron rajtakapott előadót
kiközösítette a társadalom. Amikor szembe jött az utcán, az emberek
átmentek a másik oldalra, a tinilányok leszaggatták a falról a
posztereiket. Ma az iparág nem is létezik playback nélkül, egy zenész
barátom például a közelmúltban világosított fel, hogy a televíziós
adásokban minden énekes produkció playback, függetlenül csatornától,
előadótól, műsortípustól (kivéve: koncertfelvétel).
|
A playback undorító
|
A playback undorító. Becsapás, hazugság, gagyi, amilyen a popzene zöme
manapság. Elég csak megemlítenem a fiú- és lánycsapatok (projektek)
működését, ahol a (beképzelt) managerek zeneipari gyárakból rendelik meg
a (bugyuta) dalszövegeket, a (sablonos) zenét, azt legyárttatják a
(nemtörődöm) stúdiókban, felbérelik (mindig ugyanazokat) az énekeseket,
az együttesek tagságát pedig keretes újsághirdetések útján toborozzák
(általában bamba arcú tiniket), vagy a manager aktuális kedvesét
alakítják át dögös sztárrá néhány tonna kozmetikum és színes
kontaktlencse segítségével.
Nincsenek auditált adataim, de az biztosan tudható, hogy az internet
közönségének zöme nem vevő az ilyesmire. A tisztelt internet publikum
nem szereti, ha bizsut szórnak eléje. Az egyik nem törődik vele, a másik
bosszankodik rajta, a harmadik meg kineveti.
Enrique - állítólagos - produkciója arat, egyre többen nevetnek rajta.
Nem akarok nagy szavakat használni, csak annyit mondok, jó ezt látni.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!