Auguszta
-4 °C
2 °C

Sorra lökték ki a féksarukat az elszabadult kocsik

2004.08.12. 17:03
Az Örs vezér terénél a jobb vágányra kellett terelni az elszabadult HÉV-kocsikat, különben áttörték volna a vágányzáró bakokat és, letarolva egy boltot, az aluljáróba futottak volna, olvastuk az Index fórumában egy bennfentes hozzászólótól. A BKV főmérnöke szerint az emberi mulasztás sem zárható ki. Összeállításunkban a szerelvény útját követjük a mogyoródi állomástól a Baumgartner Autócentrumig.
Csütörtökön 2 óra 29 perckor a gödöllői HÉV mogyoródi állomásánál három, befékezetlen, kézifék nélküli, csak átmenő fékkel rendelkező, rakott sínszállító pőrekocsi szabadult el. Egy kocsit megfékeztek, kettő viszont, két emberrel, a bal vágányon megindult az Örs vezér tere felé, olvasható a BKV által nem cáfolt hozzászólás.

Letarolta volna az éjjel-nappali boltot

Tekintse meg képeinket!
Kerepesen a szerelvényt a negyedik vágányra terelték, és páros féksaruval próbálták megállítani, de azt átugrotta, majd lassultak, mert Kistarcsa Kórházig enyhén emelkedik a pálya. Az ilonatelepi lejtő 140-170 kilométer per órás sebességre gyorsította fel a kocsikat. Cinkotán újabb páros féksarut tettek a sínre, amelyet kidobtak a kocsik. Az Imre utcai emelkedőnél már olyan nagy volt a sebesség, hogy csak csekély mértékben lassult a két kocsi.

Imre utcától a körvasúti hídig enyhén lejt a pálya, tehát újabb sebesség növekedéskövetkezett. Nagyiccén is sikertelenül próbálkoztak a páros féksaruval. Örs vezér terén átterelték a szerelvényt a jobb vágányra, nehogy a vágányzáró bakokat kilökve a kocsik - letarolva az éjjel-nappali boltot - az aluljáróba fussanak, mivel ez a két BKV-munkás biztos halálát jelentette volna.

Nyolcvan fölötti átlagsebesség

A rendőrség pillanatok alatt lezárta a közúti forgalom elől a forgalmasabb átjárókat. Az Örs vezér téri kereszteződésen is nagy sebességgel haladt át a két kocsi 2 óra 42 perckor. A szerelvény átlagsebessége 81,4 kilométer volt. Innen két kilométer volt hátra a Törökőr HÉV-állomásra vezető nagyon erős bal ívig. A kanyart az ötven-hatvan kilométeres sebességgel haladó kocsik nem tudták bevenni.

Enyhe íveléssel a Baumgartner Autócentrum Kft. épületébe hatoltak, ahol az épületen kívül több nagy értékű személygépkocsit totálkárossá tettek. A rakomány - húsz darab tizenöt méteres sínszál a kocsikról leborult, maga alá temetve az egyik vasúti dolgozót, akit a mentőszolgálat súlyos, életveszélyes sérülésekkel és teljes végtag-csonkolással szállított el a helyszínről. A másik dolgozónak egyik kezéről az ujjai váltak a baleset áldozatává.

Nem zárható ki az emberi mulasztás, nyilatkozta az Indexnek Döbrei István, a BKV főmérnöke. A rendőrség és a közlekedési társaság vizsgálatának lezárulásáig nem kívánta kommentálni a szerencsétlenségről megjelent híreket. A főmérnök annyit elmondott: a tizenkilenc kilométeres távolságot tizenkét-tizenhárom perc alatt tették meg az elszabadult kocsik, ez legalább nyolcvan kilométeres átlagsebességnek felel meg.