Júniusig maradnak a dugók Horvátországban

2008.08.17. 09:55
Az autósok a jövő év júniusában már használhatják a Zágráb-Split közötti A1-es autópálya két leghosszabb alagútjának párjait, amelyek hiánya ma még kilométeres dugókat okoz.

A Mala Kapela és Sveti Rok alagutaknál a kétszer kétsávos autópálya egy-egy sávra szűkül, ezért a nyári hétvégeken nem ritkák a 10 kilométernél is hosszabb torlódások, miután naponta 30 ezer autó közlekedik erre. Az utat üzemeltető állami cég, a HAC ígérete szerint 2009 júniusában megnyitják a forgalom számára a párhuzamos alagutakat is - közölte a Jutarnji List napilap internetes kiadása.

A munkálatokat három műszakban végzik a horvát és osztrák cégekből álló konzorcium - köztük a Strabag, a Viadukt és a Letenye-Muracsány (Gorican) közötti Mura-hidat építő Hidroelektra Niskogradnja - dolgozói, összesen csaknem ötszázan. A Károlyvárostól (Karlovac) délre fekvő Mala Kapela alagútjai csaknem 5800 méteresek, a Zára (Zadar) előtt a Velebit-hegységet átlyukasztó Sveti Rok vágatai pedig közel 5700 méter hosszúak.

Az új alagutakba a meglévőkhöz hasonlóan kétszázszoros nagyításra képes kamerákat szerelnek. Ezekre biztonsági okokból van szükség: a most szembejövő forgalomban közlekedő járművek között nem ritkák a balesetek.

A Jutarnji 2006-os adatokat idéz, amelyek szerint az egész horvát autópálya-hálózat alagútjaiban történt balesetek fele ebben a két hosszú vágatban esett meg. A Mala Kapela alagútban 27 balesetben nyolcan, a Sveti Roknál 38 balesetben szintén nyolcan sérültek meg egy év alatt.