A román hatóságok csütörtökön dél tájban még nem tudták megállapítani, mi okozta egy magyar kisrepülőgép két halálos áldozattal járó tragédiáját a moldvai Iasi közelében. Stefan Alexa, a Iasi-i rendőrség parancsnoka az MTI-nek elmondta, hogy a bukaresti Baneasa repülőtérről csütörtökön reggel, helyi idő szerint nyolc óra tíz perckor szállt fel, és a Iasi nemzetközi repülőtér közelében zuhant le a Farnair Hungary légitársaság magyar lajstromban lévő L-410-es típusú repülőgépe. A személyzet két tagja szörnyethalt - mondta Bajkó Erika, Polgári Légiközlekedési Hatóság kommunikációs vezetője.
Az L-410-es repülőgép roncsai
Esett a hó
Az L-410-es repülőgép légcsavaros, gázturbinás, kéthajtóműves, utas- és teherszállításra egyaránt alkalmas légi jármű. A gép fedélzetén a személyzeten kívül 15-19 utas foglalhat helyet, vagy másfél tonna árut szállíthat. A szerencsétlenül járt repülőgép fedélzetén a két pilótán kívül kívül mások nem tartózkodtak.
A baleset körülményeinek vizsgálatát a román és a magyar légi közlekedési hatóságok, illetve szakmai kivizsgáló szervezetek megkezdték. Hírügynökségi jelentések szerint esett a hó, amikor a baleset történt. Az Index érdeklődésére a Farnair Hungary-nál annyit közöltek, hogy a cég összes vezetője Romániába utazott a baleset miatt, és estére ígérték a hivatalos álláspont közlését.
A Farnair Air Transport Hungary Kft-t 1990-ben alapították meg a Farnair Europe Aviation Group tagjaként. A Farnair Hungary Fokker F-27 és L-410 UVP típusú repülőgépekkel repül, fő profilja a csomag- és teherszállítás, humanitárius missziók kiszolgálása, veszélyes áruk szállítása, de esetenként charterjáratokat is működtetnek.
A cseh gyártmányú tizenkilenc (kezdetben tizenöt) üléses turbólégcsavaros gépet 1970-ben kezdték sorozatgyártani. A repülőgép 6400 kg tömegű, maximálisan 1600 kg terhet képes legfeljebb ezerháromszáz kilométeres távolságra fuvarozni. Legnagyobb utazósebessége 388 km/óra.
Forrás: airliners.net