Négy halott az M0-son
További Bulvár cikkek
- Fontosabb részletek
- Az M0-s diósdi leágazásánál egy kamion, két autó és egy tartálykocsi ütközött
- A tartálykocsi és az alá szorult autó kigyulladt
- Az autóban utazó négy ember, köztük egy gyermek meghalt
- A baleset miatt az M0-ra az M5 felé nem lehet felhajtani, több kilométeres dugó alakult ki
- Az M0-s az M1-M7 felé egy sávon járható
Négy ember meghalt az M0-s jobb pályáján, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 7-es főúti csomópont közelében péntek délután történt balesetben.
Molnár Péter, a Fővárosi Tűzoltóság szóvivője szerint két autó, egy kamion és egy lisztet szállító tartálykocsi ütközött. Szemtanúk elmondása szerint a kamion lökhette meg a két autót, amelyek közül egyik a tartálykocsi alá pörgött és beszorult.
A karambol után az egyik személyautó és a tartálykocsi kigyulladt. A lángok eloltása után a felismerhetetlenségig összeroncsolódott autóban négy holttestet találtak, egy gyermekét, egy férfiét és egy nőét. A negyedik holttestről egyelőre nem lehet megállapítani sem korát sem nemét. Az áldozatok valószínűleg román állampolgárok voltak. A kamion sofőrje ugyan nem sérült meg, de sokkot kapott, a mentősök a helyszínen ápolják.
Az Utinform tájékoztatása szerint az M0-s diósdi lejárójánál teljes az útzár, aki teheti, az M7-es autópálya csomópontjánál, vagy a másik irányból a 6-os főútnál térjen le az M0-sról. A baleset miatt nem lehet felhajtani az M0-ra az M5 felé, olvasható az autopalya.hu-n. Az autopalya.hu webkamerájának képe szerint a forgalom 17 óra előtt nem sokkal egy sávon megindult az M7-M1 irányába.
Alkalmatlan
Közlekedésbiztonsági szakemberek szerint az M0-s már régen nem alkalmas arra, hogy elbírja a jelenlegi forgalmat, a több tonnás kamionok okozta terhelést. Mindennaposak a balesetek, a forgalmi dugók, a kilométeres sorok. Az Új Magyarország Fejlesztési Tervben éppen ezért szerepel az M0-s szélesítése és bővítése.
A balesetek jó része a szabálytalanul előző kamionok miatt történik. A Totalcar augusztus 31-i autópályatesztjének szerzője megállapította: „Míg az olasz Velence mellett az A4-esen az összes teherautósofőr képes lépésben gurulni a nekik engedélyezett külső sávban (háromból egyben!), itthon 5 perc alatt ötször előztek a diósdi emelkedőn, ahol persze tábla tiltja.”
Az M0-s diósdi szakaszán legutóbb három napja ütközött három kamion, július végén pedig két kamion, két teherautó és két személyautó karambolozott Diósdnál.