A rablás óta özönlenek a látogatók a Munch-múzeumba
Az egyik ellopott kép Edvard Munch: A sikoly (1894) |
Jó reklám a rablás
A múzeum vezetősége szerint a jelenlegi forgalom a heti átlaghoz képest ezer fős emelkedést jelent. Jorunn Christoffersen sajtó- és marketingfőnök azt feltételezi, a rablás miatt annyiszor emlegették a médiában a múzeum nevét, hogy az emberek maguk akarnak meggyőződni, hogy milyen és mekkora gyűjteményt lehet ott megtekinteni.
Bezár a múzeum
Hétfőn egyébként három hétre bezárja kapuit a Munch-múzeum, az épületbe ugyanis új biztonsági-megfigyelő rendszert telepítenek. "A zártláncú videohálózat a képtár fejlesztési tervének része" - mondta Gunnar Sørensen múzeumigazgató a norvég hírügynökségnek. "A rendszer az eredeti tervek szerint fokozatosan épült volna ki, de most úgy döntöttünk, hogy egy lépésben kell elvégezni a munkát. Sajnos ezért kell bezárnunk - tette hozzá az igazgató.
A fejlesztésről még a rablás előtt hozott döntést Osló városa, a négy évre szóló tervek szerint mintegy ötvenmillió norvég koronát (csaknem másfélmilliárd forintot) költenek a múzeumra.