Majdnem elnyelt a Niagara egy magyar hajót
Egy renitens híd és egy szabályváltozás miatt rohant fel egy szikla tetejére magyar hajósok 20 tonnás, 46 láb hosszú motorosa a Niagara vízeséstől másfél kilométernyire. A hajó, mesélte Nyékes Béla, a legénység egyik tagja, Clevelandből igyekezett New York kikötőjébe, az Erie tavon és a csatornákon keresztül, a tervek szerint jobbra megkerülve a gigászi Niagarát.
A szakirodalom azt írta, mondta Nyékes, hogy május elsejétől hajózható az általunk kiszemelt csatorna, amelyik felett egy felnyíló híd feszült. Ám amikor a hajó az ominózus híd elé ért, az nem mozdult, s a csapat a hídmestert sem találta. (Utólag kiderült: változott a szabályozás, és a vízi utak csak május 15-e után nyíltak meg.) A társaság ekkor - pechjére - úgy döntött a legközelebbi csatornára hajózik.
A kiválasztott útvonalon ugyanis nem jelezte bója a víz alatti akadályokat, és a hajót a Niagara közelében már 40 kilométer/órás sebességgel dübörgő víz egy szikla tetejére dobta. A bójahelyzet egyébként évek óta kényes kérdés az amerikai-kanadai határövezetben, mert mindkét oldal egymásra mutogat, hogy kinek is kellene kihelyezni a veszélyjelző eszközöket. (Amiket egyébként május végére kipakolnak, ám decemberben a jégzajlás miatt be is szednek, magyarázta Nyékes, így minden tavasszal kezdődik a huzavona előröl.)
A fennakadt hajót nem volt gyerekjáték kimenteni, az amerikai parti őrség és határőrség hat óra alatt birkózott meg a feladattal. Ugyanis a rendkívül erős sodrás miatt hajóval szinte lehetetlen volt megközelíteni a bajba jutott bárkát. Nyékes szerint a mentőcsapat már ott tartott, hogyha a partról nem tudja kivontatni a hajót, akkor helikopterrel kimenti az utasokat, a hajóval pedig lesz, ami lesz. Magyarán: vagy el tudják fogni a vízesés előtt, vagy lezuhan a Niagarán. Aztán végül egy ipari vontató elég erősnek bizonyult a rohanó vízzel szemben, és kivonszolta a megrekedt hajót.