Ennyit kér el egy koncertért a fiatal sztár, Azahriah
További FOMO cikkek
- Lezárul egy korszak, visszavonul a Simpson család legendás hangja
- Végrehajtók érkeztek Péter Szabó Szilvia budapesti otthonához
- Csiszár Gergő: A tartalomgyártók munkája ugyanolyan értékes, mint bármely más szakma kiválóságaié
- Medveczky Ilona a Barcelona futballistájáról: Azt hittem, belehalok, akkora volt a férfiassága
- Nehéz időszakáról vallott Balogh Levente: A Blaha Lujza téren omlottam össze, szerencsére a mentők hamar kiértek
Korábban az Index is jelen volt, amikor telt házas koncertet adott március 10-én a Papp László Budapest Sportarénában napjaink egyik legfelkapottabb magyar előadója, Azahriah. A 21 éves énekes-rapper élete eddigi csúcsteljesítményeként könyvelheti el az estét, hiszen ő a legfiatalabb magyar előadó, aki az arénában lépett fel.
Azariah, valamint a zenész menedzsmentjével foglalkozó Supermanagement Kft. egy interjúban mesélt a Forbesnak terveikről és az énekes eddigi pályafutásáról. Baukó Attila, vagyis Azahriah a Forbesnak elmondta, miután 14 ezer ember előtt tartott telt házas koncertet a Papp László Budapest Sportarénában, fogta magát, és egyszerűen hazament, és nem bulizni.
Ennyit kér el egy koncertért
Bár dalainak több mint kétszázmilliós megtekintése van a YouTube-on, azt mondja, hogy egy arénakoncert egy újabb mérföldkő volt az életében.
Ez is jelent valamit. De ha azt látják, hogy a színpad előtt ekkora embertömeg vesz körbe, attól valamiért még nagyobb presztízse lesz a dolognak. Kitágul minden
– fogalmazott.
A menedzsmentjéért felelős Supermanagement azt is közölte, hogy 50 millió forintba került a koncert technikai kivitelezése és produkciós díja, miközben az eladott jegyek végül százmillió forint feletti bevételt hoztak. Ezenkívül az arénakoncert hozománya volt az is, hogy Azahriah-produkció listaára további egymillió forinttal nőtt,
ÍGY JELENLEG 7 ÉS FÉL MILLIÓ FORINtot tesz ki – de a gyakorlatban a koncertek ára fellépésenként eltér.
Fix árazásnál (városnapokon, fesztiválkoncerteknél stb.) 5–8 millió forint között alakul fellépésenként, headliner koncerteknél pedig (klubbulik, Budapest Park, Aréna stb.), ahol jegybevétel alapú díjazásra törekszik a menedzsment, akár ennek a három–négyszeresét is megkaphatják. Amit aztán rendre el is költenek a színpadi extrákra – fejtette ki a menedzsment.
A Supermanagement szerint az arénakoncerthez kellett az, hogy először a Budapest Parkot meg tudta tölteni az előadó. Az időzítést is nagyon fontosnak tartják, ahogyan Azahriah tehetségét is, illetve azt, hogy jó kommunikációs csapat, jó háttérember állnak mögötte.
Irány a külföld, meghódíthatja a világot?
A menedzsment úgy véli, hogy telt házas arénakoncert pedig belépő lehet a külföldi koncertek világába is. A menedzsment ugyanis nemrég a hollandiai Gröningenben járt, ahol külföldi Azahriah-klubturnét szerveznek év végére. Azahriah viszont attól fél, hogy túlságosan nagy elvárásokkal gondolnak majd rá itthon.
Érzek abban némi gúnyt, amikor azt mondják, hogy »na majd most eljön a messiás, exportcikk lesz a 21 éves gyerekből, körbejárja a világot«. Aztán ha ne adj’ isten, csak 500 ember előtt fogok játszani, akkor majd jönnek megint, hogy ők megmondták, hogy nem lesz belőlem senki külföldön
– mondta. A zenész azonban úgy véli, már az is nagy siker, ha a külföldi magyarok elmennek a külföldi barátaikkal és „organikusan” terjedhet a híre.
Keresi az egyensúlyt a produktivitás és művészet között
A zenész elárulta, hogy hamarabb kezdte el a zene foglalkoztatni, mint a videózás, és hamarabb is kezdett el foglalkozni vele, bár elsőként YouTube-videósként lehetett vele találkozni Paul Street néven.
Mint mondta, manapság népzenét és arab beütésű világzenét hallgat leginkább – ami szerinte meg is jelenik a zenéiben –, de ennek egészen meglepő oka van.
Az első telefonomat apámtól kaptam. Az újpalotai panel alatt jóba volt egy boltossal. Arab csávó volt, Alinak hívták, az ő telóját kaptam meg. Tele volt 15 másodperces arab zenékkel, ez az első olyan élményem, amikor egy zene megtetszett. Most ehhez a stílushoz találtam vissza, nagyon élem
– árulta el.
A május elsején megjelent Memento című zenéje, A ló túloldalán című zenéjéhez képest kicsit nyugodtabb mentalitással készült, de még keresi az egyensúlyt a produktivitás és művészet között. „Utóbbit kicsit ki kell venni belőle” – vélekedett.
Azt is elmondta, hogy már kisgyerekként minden álma volt, hogy zenész legyen. Ha pedig elbizonytalanodik valamiben, akkor a zenével való „intim kapcsolata” viszi előre.
Végül azt is elmondta:
Úgy gondolja, az Azahriah-projektben legfeljebb még öt év van.
Nem csinálná ezt élete végéig, szerinte tud magának olyan szintű szabadságot teremteni, hogy új zenei alteregóval, vagy akár más művészetben, szakmában is újra megtalálhatja magát.
(Borítókép: Azahriah. Fotó: Papajcsik Péter / Index)