Az első fél évet bezsákolta a TV2, júniusban rákapcsolt az RTL

01 sajtoszoba.PNG
2023.07.04. 13:21
2023 első fél éve a TV2 sikerével zárult a csatorna összegzése szerint. Az év első hat hónapjában a TV2 és a TV2 Csoport is az első helyen végzett teljes napon és főműsoridőben is, mindhárom kiemelt korcsoportban. A nyári uborkaszezon azonban tartogathat izgalmakat, az RTL közleménye szerint ugyanis a csatorna júniusban visszavette a vezetést főműsoridőben a TV2-től a 18–49-es korcsoportban.

Az első fél évben több sikerműsort is képernyőre tűzött a TV2, a közel 30 év után visszatérő Zsákbamacska azóta sem talált legyőzőre, a március 12-i premier adása magabiztosan tartja a műsortoplista első helyét – írja értékelő közleményében a csatorna. Majkáék régi-új vetélkedője ezzel magáénak tudhatja az első fél év legnézettebb műsora címet mindhárom kiemelt korcsoportban (A18–59, A18–49, A4+).

Az első fél évben pontosan 100 napon került adásba Szerencsekerék  a TV2-n főműsoridőben, és ebből 99-szer a legnézettebb műsor volt a saját idősávjában, vagyis mindössze egy olyan alkalom volt, amikor a Szerencsekerék műsorideje alatt nem a TV2-t választották a legtöbben a 18–59 évesek közül.

Június 2-án véget ért a Párharc, amely mindhárom kiemelt korcsoportban nyerte az idősávját. A TV2 közlése szerint a finálét közel félmillióan nézték a teljes lakosságon belül, és ezzel az idei évad legnézettebb adása is volt ebben a korcsoportban.

2023 felev tv2
Fotó: TV2 Sajtószoba

A TV2 az infotainment műsorok júniusi teljesítményét is kiemeli: a reggeli idősávban a Mokka és Mokkacino mind féléves, mind június havi átlagban idősávjuk legnézettebb műsorai voltak mindhárom kiemelt korcsoportban. A főműsoridős Tények és az esti Tények Plusz mindhárom kiemelt korcsoportban idősávja legnézettebb műsora lett júniusban. 

Izgalmak főműsoridőben

2023 júniusában az RTL újra visszavette a vezetést főműsoridőben a TV2-től a 18–49-es korcsoportban – írja a csatorna havi összesítőjében. Közleményük szerint az RTL 12,8 százalékos lineáris közönségarányt, míg a TV2 12,4 százalékot ért el ebben a hónapban a 18–49-es korcsoportban. Csoportszinten szoros volt a verseny, a 14 csatornával rendelkező TV2 0,1 százalékkal ért el jobb eredményt az RTL 8 csatornás csoportjánál, amely 28,9 százalékkal az idei évben az eddigi legjobb közönségarányt hozta.

Az RTL kiemeli, hogy bár a hónap két legnézettebb programja két labdarúgó-mérkőzés volt az M4 Sporton, de a harmadik helyre A mi kis falunk június 10-i adása került, így az RTL sorozata lett a legnézettebb nem sporttémájú program. A pajkaszegiek jó szezont zártak, a teljes lakosságon belül átlagosan 675 ezer nézőt értek el, ami 3 százalékos növekedés a tavaly tavaszi évadhoz képest.

A Tippelj és vidd el! című játék is júniusban zárta a szezonját, a 30 epizód átlagosan 12,1 százalékos közönségarányt hozott. Mint írják, legjobban a 18–39 éves nők körében ment Istenes Bence műsora, itt 14,9 százalékot ért el.

A 18 órás RTL Híradó 20,6 százalékot hozott átlagosan, ami 4+-ban 507 ezer nézőt jelent esténként, átlagosan. A legnézettebb adás 18–49-ben a június 25-i volt, ezt 577 ezer ember követte, és 27,3 százalékot ért el.

(Borítókép: TV2 Sajtószoba)