Az olasz celebherceg a gamerek királya lenne a saját játékával
További FOMO cikkek
- Válik a Breaking Bad sztárja, Betsy Brandt
- Váratlan bejelentést tett az Ocho Macho zenekar
- Döntött a bíróság, nem kell felfednie kilétét a Jay-Z-t erőszakkal vádoló nőnek
- Liam Payne barátnőjét is kihallgatja a rendőrség az énekes halálával kapcsolatban
- Miért vedelünk mindig, ha valamit ünnepelni kell?
Emanuele Filiberto családjáról nem is olyan régen írtunk bővebben ebben a cikkünkben, amely a szombaton elhunyt édesapjáról, Nápoly hercegéről szóló netflixes dokumentumfilmet járta körbe. Bár Itáliában éppenséggel nem is egy trónkövetelő akad, az olaszok döntő többségének a trónfosztott Savoyai-ház ezen ága az igazi királyi család - köszönhetően jobbára a tévében is előszeretettel szereplő „koronahercegnek”.
Emanuele Filiberto ugyanis keményen megdolgozott honfitársai körében szerzett népszerűségéért, talán nincs még egy koronás fő a világon, aki ennyire érzi a show-bizniszt, mint ő. Több táncos tévés vetélkedőben is elindult – akár korcsolyával a lábán –, de zsűrizett tehetségkutató műsorban, és énekelt az Olaszországban topeseménynek számító San Remó-i dalfesztiválon is. Szemlátomást bármikor örömmel feszít a pletykalapokban – netán francia filmsztár feleségével, Clotilde Courau-val az oldalán –, de koronázott már meg olasz szépségkirálynőt is főműsoridőben.
Nem nehéz a családi stratégia mögé látni: a trónra nyíltan visszavágyó família egy olyan fess herceget akart kiállítani a plénum elé alternatívának, aki bár a család férfi tagjait száműzetéssel sújtó, csak 2002-ben eltörölt törvény értelmében nem odahaza, hanem Svájcban nevelkedett, mentalitásában mégis ízig-vérig olasz. Aki könnyen tud kapcsolódni az átlagemberekkel a televízió képernyőjén keresztül, mindegy, hogy a néző torinói gyári munkás, római idegenvezető, bolognai egyetemi tanár vagy szicíliai földműves.
A herceg lemondása a családfői pozícióról és annak átruházása tinédzser, Instagram-sztár lányára, Carignano hercegnőjére szintén azt támasztja alá, hogy a família lépést tart a médiafogyasztási szokások változásával, és látja, hogy immár a közösségi média az úr, a jövő szavazóinak eléréséhez pedig alkalmasabb egy fiatal influenszerlány, semmint egy 51 éves férfi. A Monte-Carlóban élő Emanuele Filibertónak így pedig több ideje jut a vállalkozásaival foglalkozni, amilyen a Los Angeles-i Prince of Venice nevű pizzéria és food truck, illetve legújabb szerelemprojektje, a The RoyaLand online szerepjáték.
Az uralkodás művészetét itt szakértőktől lehet majd elsajátítani
Az MMORPG-ktől, azaz a nagyon sok szereplős online szerepjátékoktól a The RoyaLandet (Királyi Földet) az különbözteti meg, hogy a fő mentornak szánt herceg mellé hasonszőrű segédeket igazoltak. A több mint száz virtuális ország feletti szinten ugyanis nyolc valós uralkodócsalád található. (Ebből az egyik természetesen az 1946-ban köztársasággá váló Olasz Királyságban valaha regnáló Savoyai-ház.) Az egyetlen ma is létező monarchia köztük a Lesothói Királyság, amelyet a jelenlegi államfő, III. Letsie király öccse, Seeiso Bereng Seeiso királyi herceg képvisel a játékban.
Franciaországot egyik régebbi uralkodócsaládja, az Orléans-ház jeleníti meg, egészen pontosan Károly Fülöp királyi herceg, Anjou hercege. A többi öt család már mind a kontinens keleti felén uralkodott. Az egykori Mecklenburgi Nagyhercegség színeiben Károly Mihályt, Wenden, Schwerin és Ratzeburg hercegét találjuk, az Orosz Birodalom és a Romanov család nevében pedig a címzetes cárevicsi ranggal is rendelkező György nagyherceget. A maradék három családot pedig a Balkán adja: Bulgáriát az utolsó cár, II. Simeon egyik fia, Konstantin-Assen, szász és bolgár cári herceg testesíti meg, Albániát pedig a nagymamája, Apponyi Geraldine királyné révén negyedrészt magyar származású II. Leka koronaherceg.
Az utolsó delikvens az alapítóhoz hasonlóan szintúgy az utolsó olasz király unokája, csak épp anyai ágról, mivel a manhattani elit ékszer-tervezőjeként dolgozó Dimitrij Karagyorgyevics a két világháború között fennálló Szerb–Horvát–Szlovén-, majd később Jugoszláv Királyság egykori uralkodóházából származik. Kuzinja a The RoyaLand honlapján publikált interjúban elmondta, rokonait és ismerőseit magával ragadta a játék koncepciója, és vonzó volt számukra, hogy ezáltal több millió fiatallal kerülnek kapcsolatba, akikkel megismertethetik családjaik történetét és értékeit. A herceg egyébként jelenleg is tárgyal más famíliák képviselőivel, így még bővülhet is a kékvérű kompánia.
Futurisztikus látványvilág és környezettudatosság – ez a solarpunk
Egyelőre lényegében semmit sem tudni arról, hogyan épül majd fel a történetmesélés vagy a játékmenet a még fejlesztés alatt álló, további befektetőket is kereső The RoyaLandben. Jobbára csak a mesterséges intelligencia generálta látványterveket csepegtetik a közösségi médiás csatornáikon és a weboldal blogbejegyzésein keresztül, bár a játékban saját, beszélő avatárral megjelenő alapító már beígérte a hamarosan napvilágot látó bétaverziót.
Az AI meghatározó az egész játékban, a fegyvereket, a szereplők kosztümjeit, az épületeket és a tájakat is a mesterséges intelligencia segítségével alkotják meg. Jelen fázisban annyi világos, hogy a nyolc birodalom esztétikai elemeit a valós országok építészettörténeti stílusaiból merítik, az így összegyúrt épületek az Orléans-ház uralma alatti országokban a francia gótikát és szecessziót ötvözik majd, a Savoyai-ház pártfogása alatt lévő userek országaiban pedig az itáliai barokkot vegyítik az ókori görög–római stíluselemekkel.
Mindezek felett áll azonban a futurisztikus látvány, amely egységesíti a stilárisan különböző birodalmakat.
Az utópisztikus jövőben játszódó cselekmény fontos része még a solarpunk, amely a tekintetben rokon a steampunk stílussal, hogy itt is egy adott energiaforrás hegemóniája indokolja meg, hogy miért néz ki úgy vagy szerveződött akként az a bizonyos fantasyvilág. Míg a steampunknál a gőzzel működő technológiai vívmányoké és a viktoriánus esztétikáé a főszerep, a solarpunk a klasszikus sci-fi stílust és a megújuló energiát isteníti – elsősorban a nevét is adó napenergiát.
A The RoyaLand ilyen fronton jól rezonál arra, hogy mi van most a levegőben, pláne a new millennials célcsoportnak mi lehet szimpatikus. Egy fenntartható, környezetbarát, a természettel harmóniában lévő civilizációt teremt meg a játék virtuálisan, amely a körforgásos gazdasági modell révén eszményien tud működni.
Olaszország gamer trónörököse
Emanuele Filiberto herceg egyébként maga is szenvedélyes gamer, kedvencei a The Witcher 3 és a Crusader Kings 3 – ez utóbbiban természetesen mindig a Savoyai-házzal szokott lenni. Továbbá a koronavírus-járvány alatt fedezte fel lányainak köszönhetően az Among Us videójátékot, ezek így mind hatottak saját, két-három éve kitalált projektjére is, amelyben a fikció és a realitás ötvözésére törekedett, és amelyet A korona vagy a Downton Abbey sorozatok népszerűsége, az emberek monarchia által táplált kíváncsisága inspirált.
Véleménye szerint a videójátékok számos képességet fejlesztenek, alkalmasak a közösségépítésre is, amit maga is megtapasztalt, amikor végre rászánta magát, hogy egy-egy játékot online multiplayer módban is kipróbáljon. Korábban ugyanis tartott attól, mi van, ha kiderül, hogy pozíciója és felnőtt ember létére ilyen tevékenységgel üt el nem is kevés időt. Érdeklődése e hobbi iránt az Atari, a Sega és a Gameboy játékaival kezdődött, de kedvencei közt tartja számon a FIFA-t és a Call of Dutyt is.
„Fiatal koromban a videójátékok varázslatos portálként szolgáltak feltérképezetlen világok felé, kiszakítva a valóságból – vallott a számítógépes és a társasjátékok iránti szenvedélyéről a The RoyaLand honlapján megjelent interjúban. – E játékok nem pusztán időtöltések voltak, hanem a digitális forradalom előhírnökei, amelyek alakították a felfogásom, az interakció és a felfedezés új dimenzióit kínálva. Lehetővé tették számomra, hogy változatos narratívákat és perspektívákat tapasztaljak meg, gazdagítva a világról alkotott megértésemet és táplálva a képzeletemet. A lányaim, Vittoria és Luisa is felfedezték, hogy az ismeretlen világok, a történet megalkotása és a változatos tájak felfedezésének varázsa időtlen élmény. Egyedülálló örömet találok a digitális játékainkban az olyan klasszikusok, mint például a backgammon vagy a sakk mellett is. Ezek a játékok platformot adnak a stratégiai gondolkodáshoz és a közös élményekhez, gazdagítják kapcsolatunkat, és szép emlékeket teremtenek.”
A szerző luxusszakértő.
(Borítókép: Emanuele Filiberto a RAI római fotózásán. Fotó: Ernesto Ruscio/WireImage)