Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A hangulat javulása azt jelenti, hogy az amerikai fogyasztók már nem újabb recesszióra számítanak, hanem inkább stagnálásra - értékelte a Michigan állami egyetem és a Thomson Reuters közös felmérésének eredményét Richard Curtin, a kutatás vezetője.
A fogyasztói hangulatot kifejező index 59,4 pontra emelkedett az augusztus végi 55,7 pontról és a szeptember közepén végzett előzetes felmérés alapján kalkulált 57,8 pontról.
Az előző havi 55,7 pontnál alacsonyabb értéket csak két válságos időszakban, 1980 áprilisában és májusában, valamint 2008 novemberében mértek. A hangulat ehhez képest javult némileg szeptemberben.
Júliusban még 63,7 ponton, júniusban pedig 71,5 ponton állt a fogyasztói hangulatot tükröző mutató. Az index alakulását és világszerte nagy figyelemmel követik elemzők és befektetők, főként azért, mert az amerikai gazdaság teljesítményének több mint kétharmada a fogyasztói kiadásokból áll össze.