A 40 fejlesztő-mérnök közreműködésével, tizenkét hónap alatt kifejlesztett Econell egy vadonatúj jármű, amely alacsony tömege, rendkívül hatékony és környezetbarát motorja révén képes akár évi egymillió forint megtakarítására is a forgalomban levő átlagos buszokhoz képest, áll a nyugat-magyarországi Kravtex-Kühne csoport közleményében.
![credo econell12 4](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/257/2570/25706/2570648_cc300635f08d4abfead161cf7f5727f0_wm.jpg)
A teljes egészében magyar fejlesztésű, árarányosan pedig 85%-ban magyarnak tekinthető termék az európai piacon is egyedülálló paraméterei révén akár külföldön is piacképes lehet.
A Credo Econell 12 egy kétharmad részben alacsonypadlós, tizenkét méter hosszúságú elővárosi autóbusz, amelyet 40, mosonmagyaróvári és győri kötődésű mérnök tervezett.
![credo econell12 7](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/257/2570/25706/2570654_2b57d5243b2189a43803d9f652ab312e_wm.jpg)
A Szombath Imre főkonstruktőr vezette csapat a hagyományos, 22,5 coll-os kerékméretű buszok tágas és utasbarát kialakítását ötvözték a 19,5 coll-os kerékméretből adódó alacsony tömeggel, amelynek eredménye egy eddig ismeretlen kategória az elővárosi buszok palettáján. A Credo Econell 12 ezért versenytársainál jóval olcsóbban képes üzemelni.