Egymillió emberen segíthet a csokoládé

2012.11.28. 11:46

Élelmiszeripari óriás

Idén októberben a Kraft két részre osztja a vállalatot. A Mondelēz globális snackcég az egyik, mintegy 36 milliárd dolláros bevétellel és olyan márkákkal, mint a Cadbury, Milka, Jacobs, LU, Nabisco, Oreo, Tang és Trident, a Kraft Foods észak-amerikai fűszeráru-társaság a másik, mintegy 19 milliárd dollár éves bevétellel és olyan márkákkal, mint a Kraft, Maxwell House és az Oscar Mayer.

A Mondelēz a következő tíz évben 400 millió dollárt költ Cocoa Life programja beruházásaira, hogy több mint kétszázezer gazda, és a kakaótermesztő közösségekben velük együtt élő egymillió ember megélhetését és életkörülményeit javítsa. A beruházásából százmillió dollárnyi Elefántcsontpartnak, a világ elsőszámú kakaótermelő országának jut, ahol a program 75 ezer gazdának segíthet megkétszerezni a termelékenységüket.

„Ez a program különlegesen közelít a kakaótermesztés fenntarthatóságának kérdéséhez, és képes lesz a növekedést ösztönözni a termelés minden lépcsőfokán, a kakaóbabtól egészen a csokiszeletig” – mondta Tim Cofer, a cég ügyvezető alelnöke.

A Cocoa Life a kakaó beszállítói láncának átalakításában nemcsak a beszállítókkal működik együtt, hanem az érintett kormányokkal, civil szervezetekkel is. A társaság már egy ideje együtt dolgozik például az ENSZ Fejlesztési Programja, a WWF (World Wildlife Foundation), valamint az Anti-Slavery International, a rabszolgamunka felszámolásáért küzdő nemzetközi szövetség szakértőivel annak érdekében, hogy megtalálja a sikeres változtatás hatékony megoldásait.

„A program középpontjában az a meggyőződésünk áll, hogy a kakaótermesztők életének javulnia kell” – mondta Bharat Puri, a globális csokoládé üzletág alelnöke. “Meg akarjuk erősíteni magukat a kakaótermesztő közösségeket, hogy falvaik olyan helyekké váljanak, ahol szívesen élnek az emberek.”

A mostani program alapja az eggyel korábbi Cadbury Kakaó Partnerség program, amely Ghánában, Indiában és a Dominikai Köztársaságban működik. A projekt első fázisában, 2009 és 2011 között a program révén Ghánában 20 százalékkal sikerült növelni a kakaóhozamot,  kétszeresére a háztartások jövedelmét, és 80 százalékkal a kormányzat által támogatott fejlesztési projektek számát.