A Takarékbank szerint szeretjük a takarékokat
További Gazdaság cikkek
-
Befuccsolni látszik a Tesla Cybertruck-üzlete, óriási akciókat jelentettek be
- Százmilliók forogtak kockán, többen örülhetnek ezeknek a számoknak
- Az Államadósság Kezelő Központ vezetője az Indexnek: Ez a pénz már zsebben van
- Igazán rájuk fér: régóta várt jó hírnek örülhetnek a magyar vállalatok
- Karikó Katalin az Indexnek: Ha egy kutatót gátol a rendszer, keressen kiutat
Többet tud a lakosság a takarékszövetkezetekről, mint egy éve, derült ki a TakarékBank megbízásából tavaly év végén - városi és vidéki felnőtt lakosság megkérdezésével - végzett kutatásból, összehasonlítva azt egy 2011-es felméréssel. (A kutatás 2012. november 22-26 között készült 50 budapesti és 300 vidéki felnőtt lakos megkérdezésével, nemre és életkorra reprezentatív minta alapján.)
2012-ben a megkérdezettek 40 százaléka a takarékszövetkezetekre a „sok takarék egységes hálózatát” és „a hazai tulajdonú vidéki pénzügyi szolgáltatót” találta jellemzőnek, ezt a két alapvető vonást 2011 februárjában még csak a megkérdezettek 25 százaléka jelölte meg. Külön kedvező, hogy a nagyobb ismertséghez a korábbinál pozitívabb benyomás társul.
Az egytől tízig terjedő szimpátiaskálán ugyanis a takarékszövetkezetek 2012 végén 7-es átlagos értéket kaptak, eggyel kedvezőbbet, mint 2011-ben. A bankok helyezése ugyan ennél valamivel alacsonyabb, de a számok összességében azt mutatják, hogy a hitelintézetek általános megítélése inkább semlegesnek mondható, mint ellenségesnek.
A takarékokról alkotott képet egyértelműen a vidékhez kötődés és a személyes ügyfélkapcsolat határozzák meg, igazolta vissza a felmérés. A válaszadók 90 százaléka inkább a vidékiek, mint a városiak pénzintézetének tartotta a takarékszövetkezeteket, ahol egyszerű ügyféllé válni (72 százalék), és személyre szabott megoldásokat kínálnak (67 százalék).
Vidékiek és kedvesek
Bár tavaly első sorban a devizahitelek kiváltásához nyújtott segítség kapcsán kaptak nagyobb figyelmet a takarékok, azokat a felmérésben résztvevők 72 százaléka továbbra is inkább a megtakarítók, mint a hitelfelvevők pénzintézetének tartja. A szektorról alkotott korábbi kép változását jelzi, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka modern és újító hozzáállású hitelintézetként jellemezte a szövetkezeti hitelintézeteket.
„A válaszokból kiderült az is, hogy aki már járt takarékszövetkezeti fiókban, kifejezetten jól érezte magát ott, az átlagos elégedettségi mutató ugyanis 7,9-es volt a tízes skálán.” – emeltek ki Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója.
A többség kiemelte azt is, hogy egy takarék fiókjában őszinte tájékoztatást kap a termékek hátrányairól, költségeiről, s csak azt akarják eladni neki, amire valóban szüksége van. A rokonszenvet olyan figyelmességek is erősítik, mint az ügyfeleknek küldött névnapi, születésnapi üdvözletek.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)