Szabadul a Citibank a céges ügyfeleitől
„Tegnap léptem volna be az internetbankomba, de csak azt az üzenetet kaptam, hogy a kérést nem tudják teljesíteni, hívjam fel őket. A telefonban pedig megtudtam, hogy felmondták a bankszámlámat, indoklás nélkül” – írja Savingprivateblue mikroblogger a Kinján.
A poszt azzal folytatódik, hogy a banktól „küldtek tértivevényes levelet még novemberben talán. Mondjuk a levél visszament nekik, mert hát én tényleg nem kaptam meg, de ők azért attól még további értesítés nélkül lezárták a számlát. Tök jó, hogy folyton felhívtak, hogy rámsózzanak mindenféle privát bankár meg egyéb termékeket, vagy csak úgy, hogy megkérdezzék, hogy minden rendben van-e, de amiatt, mert szakítunk, nem engedtek meg egy telefonhívást, vagy legalább egy emailt.”
„Az előbb mentem be a fiókba, hogy elhozzam a pénzt. Az ügyintéző azzal nyitott, hogy »jaj, magának is?«. Kiderült, hogy nagyon sok másik kisvállalkozás számláját mondták fel indoklás nélkül mostanában (a kolléganőjének a telefonba úgy hivatkozott rám, hogy szisztematikus ügyfél). Van a szerződésben egy pont, ami biztosítja számukra ennek a jogát, valószinűleg minden más bank bankszámlaszerződésében is, de a Citibank él is ezzel” – zárja Savingprivateblue a történetet.
Az ügyről megkérdeztük a Citibankot. Kérdéseinkre Hencz Éva, a bank kommunikációs igazgatója írásban közölte, hogy a Citinél, a globális gazdasági trendek, illetve az egyes országok piaci környezetének alakulását követve minden országban rendszeresen felülvizsgálják üzleti stratégiájukat minden ügyfélszegmensben.
„Az ilyen jellegű felülvizsgálat egyik célja, hogy biztosítani tudjuk, hogy olyan ügyfélkapcsolatokkal rendelkezünk, akik ki tudják használni a Citi által kínált előnyöket, és ezáltal valódi értéket tudunk nyújtani számukra, ugyanakkor a jelenlegi gazdasági környezetben egyre növekvő jelentőséggel bíró költséghatékonysági szempontjainknak is megfelelnek. Emiatt mondtunk fel néhány vállalkozói ügyfélszámlát” – olvasható írásos válaszában. Azt, hogy pontosan mik ezek a költséghatékonysági szempontok, és hogy hány vállalkozás hány számláját mondták fel, nem válaszolt.