A pénztárcánk már nem szereti a kávét
A kávé Magyarországon továbbra is népszerű: tízből kilenc háztartás vett kávét a tavaly első tíz hónapban. Az utóbbi időben viszont jelentős mennyiségű vásárló morzsolódott le. A kávéfőzök piaca is zsugorodik, de a drágább, kapszulás kávéfőzők egyre népszerűbbek – derült ki a Gfk piackutatásából
Tavaly október végéig átlagosan 8000 forintot költöttünk kávéra, ez 600 forintal több, mint egy évvel korábban. Azonban a növekedést a 15 százalékos áremelkedés okozta, mennyiségben 6 százalékkal kevesebb fogyott.A legnagyobb szegmens, a őrölt-pörkölt kávé piaca elmozdul az olcsóbb, saját márkás termékek irányába.
A kávéfőzők eladása is jelentősen csökkent 2012 első kilenc hónapjában, 16 százalékkal az előző évi azonos időszakkal szemben. A kereslet zuhanása a különböző típusoknál is eltérő: a filteres kávéfőzők eladása 27 százalékkal, míg az eszpresszó kávéfőzőké 11,3 százalékkal esett vissza. Az eszpresszó gépek esetében megfigyelhető, hogy a hagyományos, pumpás kávéfőzökből 10 százalékal kevesebbet adtak el, mint a kapszulás gépekkből, és ez az arány folyamatosan nő. A piacon a kapszulás kávéfőzök darabra még csak 17 százalékot tesznek ki, de ez értékben már több mint 25 százalékot jelent.