További Gazdaság cikkek
-
Igazán rájuk fér: régóta várt jó hírnek örülhetnek a magyar vállalatok
- Karikó Katalin az Indexnek: Ha egy kutatót gátol a rendszer, keressen kiutat
- Nemzetgazdasági Minisztérium: Magyar Péter a programját felírhatja egy WC-papírra
- Rég látott lépésre készül a forint, jöhet a nagy áttörés
- Felcsillant Fortuna mosolya, csaknem 12,5 millió forintot zsebelhet be egy magyar szerencsejátékos
A Marketing & Média értesülése szerint leépítheti magyarországi érdekeltségét a Red Bull. Úgy tudjuk, hogy az erős árverseny miatt igencsak megcsappant a kereslet a cég termékei iránt, így piaci részesedésük a lap információi szerint három százalék alá csökkent, továbbá jelentős népegészségügyi termékadót is kellene fizetnie a cégnek.
A Red Bullnál a lapnak azt mondták, hogy a cég nem vonul ki, a cég termékei tehát továbbra is kaphatóak lesznek hazánkban.
A Red Bull „visszavonulásának” egyik előjele az volt, hogy január elején a Telenor megszüntette a még 2010-ben piacra dobott Red Bull Mobile márkanevű tarifacsomagját. Szintén január elején jelentették be azt is, hogy az energiaitalos cégtől távozik Büttl Krisztián marketingvezető. A szakember jelenleg már a Samsungnál dolgozik. A távozásával kapcsolatban érdekes momentum volt, hogy nem neveztek ki senkit az utódjául, írja a lap. Ez arra utal, hogy a cég a magyarországi marketinggel és szponzorációs tevékenységgel is felhagyhat a közeljövőben.
Az osztrák anyacég 100 százalékos tulajdonában lévő Red Bull Hungaria Kft. 2011-ben 2,69 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 670 millió forintos csökkenést jelent a korábbi évhez képest, s már 2011-et is veszteséggel zárta a cég. A társaság tavaly Magyarországon 35 főt foglalkoztatott. (Az energiaitalt nem nálunk gyártják, hanem Ausztriából importálták).
A Red Bull Hungaria Kft. tavalyi árbevételéről nincsenek még információk, de sokat sejtető az egyik konkurens tavaly év végi nyilatkozata. A Bomba forgalmazójának elmondása szerint ugyanis 2012-ben 15-20 százalékkal esett az energiaitalok forgalma. Ráadásul a fogyasztók jelentős része az olcsóbb árkategóriájú energiaitalok felé fordult.
A chipsadónak is nevezett népegészségügyi termékadó pedig jelentős többletköltségeket jelent a magas koffeintartalmú italokat értékesítő cégeknek. A piacvezető Hell néhány nappal ezelőtt kiadott közleményében úgy kalkulált, hogy a chipsadó 400 millió forintos adóterhet ró rájuk, de közölték: ennek ellenére folytatják a meglévő koffeinszinttel a termékeik gyártását.
Nem példa nélküli, hogy egy italos cég visszavonulót fúj a magyar piacról. 2011-ben a Bacardi-Martini számolta fel a helyi képviseletét. Ezt akkor a fogyasztás visszaesésével és jövedéki adó emelésével indokolták. Az italgyár ugyan megszüntette a saját tulajdonú cégét, de forgalmazókon keresztül elérhető maradt a kínálatuk a magyar piacon.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)