Az ázsiaiak is vevők a magyar divatra

2013.01.25. 15:13

Öt magyar divattervező a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával lehetőséget kapott a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január 19-22. között Párizsban megrendezett Who's Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül mutatkozhasson be 2013-2014-es őszi/téli kollekciójával.

A HITA közleménye szerint Tomcsányi Dóri divattervezőnek a kiállítás során 6 európai és 3 ázsiai bolt jelezte, hogy a jövőben forgalmazná a márka termékeit, emellett 5 ügynökség is jelentkezett, hogy szívesen foglalkozna a továbbiakban a márka terjesztésével.

Káldy Júlia a magyar standon egyedüli cipő és táska tervezőként debütált, munkái iránt főleg japánok, kínaiak, indonézek érdeklődtek.

A 2011-ben megalakult Kele Clothingnak több mint tíz európai bolt és három viszonteladó jelezte - főként Angliából, Franciaországból, Németországból és Olaszországból -, hogy szívesen dolgozna a tervezővel, Kele Ildikóval.

AMEI KAWA férfi és unisex öltözékeire az ázsiai országokból érkezett viszonteladók, nagy üzlethálózatok és kisebb Concept Store-ok érdeklődése, ugyanakkor Európát tekintve a francia, olasz, belga, valamint német megkeresések száma is jelentős volt.

Az Urban Legend elsődlegesen városi biciklistákra specializálódott márka. A közlemény szerint a német, holland, angol, spanyol és francia üzletek és a sajtó képviselői kiemelt figyelemmel kezelték és lehetőséget kínáltak hosszabb távú együttműködésekre.