Az Auchant megviselte az Erzsébet-utalvány
További Gazdaság cikkek
- Rendszeresen ütik a magyar kormányt háborús álláspontjáért, pedig még dobogón sem vagyunk
- Czomba Sándor: Mintegy 200 milliárd forint áll rendelkezésre az ifjúsági garanciaprogramban
- Üvöltő fájdalom euróban rendelni bármit is, olyat lépett a forint
- Megállapodást írt alá a Mol, új cég született
- Nagy Márton az Indexnek: Matolcsy György el akart lehetetleníteni, de Orbán Viktor hitt bennem
Az Auchan tavaly tavasszal vette át a Cora áruházakat, és 2012-ben a 19 áruház már közel 300 milliárd forintos forgalmat ért el. Ez körülbelül tíz százalékos fejlődés, ami annak köszönhető, hogy a vásárlószám 15 százalékkal növekedett, mondta el Dominic Ducoux, az Auchan vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón. 2012-ben összesen 36 millió vásárló fordult meg az üzletekben és hét százalékkal növekedett az eladott termékek száma.
A 12 áruház forgalma, ami évek óta az övék, 5,7 százalékkal esett vissza, ráadásul három százalékkal kevesebben is vásároltak itt. Hét százalékkal adtak el kevesebb terméket, ugyanis a vásárlóerő is csökkent, amire csak ráerősített az infláció is, és ez meglátszott az eladásokon, mondta Ducoux.
A vezérigazgató elmondta, hogy amikor eltűntek a piacról a cafeteria utalványok, az Auchan kiszorult erről a piacról. Csak december hatodikán tudták aláírni a szerződést az Erzsébet utalványról. Ez szerinte pontosan öt százalékot rontott a cég eredményein. Amióta azonban az Erzsébet utalványt is elfogadnak, ismét elkezdett növekedni a vásárlószám, ráadásul az új áruházak működtetésével már 2700 új munkavállalót is foglalkoztatnak.
Az új áruházak átvételével, bármennyire igyekeztek is, végül hátrányba hozták a régi áruházakat, hiszen onnan kellett erőforrásokat elvonni, hogy az új áruházak jobban működjenek. Az új áruházakban azonban végül mind a vásárlószám, mind az eladott termékszám növekedett, különösen vidéken. A vezérigazgató szerint az Auchan áruházaiban az átlag termékár az infláció ellenére is csökkent.
A cigaretta forgalma éves szinten nagyjából kétmilliárd forint volt az üzletekben. Mivel azonban a cigaretta fix áras termék, rendkívül alacsony rajta a nyereségráta. A trafiktörvény miatt a dohányeladások elmaradásától tehát nem várnak sokat, de szeretnék, ha megoldható lenne, hogy valahol a butiksoron, vagy az üzleten belül továbbra is megoldható lenne a cigaretta árusítása, mondta el Ducoux.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy valószínűleg 2014-ben is veszteséges lesz az Auchan, de a válságadó eltörlése körülbelül 2,7 milliárd forinttal javítja a cég eredményeit. A vezérigazgató szerint nem csak készen állnak rá, hogy a NAV-val összekössék a pénztárgépeket, hanem szorgalmazzák is, hiszen ez tisztább viszonyokat jelent a kereskedelemben. Kitaláltak egy olyan módszert a bekötésre, amivel nem kerül annyiba a csere, ugyanis javaslatot tettek a NAV-nál, hogy legyen elég, ha a már meglévő, Apeh által jóváhagyott gépek fél óránként elküldik az adatokat a NAV-nak.
A diszkriminatív árképzés tilalmával viszont nem tudnak egyetérteni. Szerintük ezt a törvény nagyon nehéz megvalósítani, és semmiképpen sem szolgálja a vásárlók érdekeit, hiszen sok terméknél nem tudnak akciókat sem alkalmazni, hiszen tartaniuk kell egy bizonyos árszintet.