Kávézóban nem lehet dolgozni

2013.02.22. 09:05

Bár egyre többen használják a kávézókat arra, hogy onnan intézzék munkahelyi feladataikat, ez a helyszín alkalmatlan a tartós munkavégzésre - derül ki a Regus tanácsadó cég globális - 90 ország 26 ezer munkavállalóját megkérdező - felméréséből. A válaszok alapján az idősebbek nehezebben tudnak egy ilyen típusú környezetben koncentrálni, mint a fiatalabbak, írja a Napi Gazdaság.

A baby boom generáció (ötvenes-hatvanas években születettek) tagjai nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a kávézók nem alkalmasak megbeszélésekre, mint az Y-generációhoz tartozók (hetvenes-nyolcvanas években születettek). A kíváncsi hallgatózók minden korosztály szerint problémát jelentenek.

A magyar munkavállalók szerint a kávézóbeli munkavégzés három fő negatívuma közé a dokumentumok és beszélgetések során elhangzó információk védelme (72 százalék), a személyes tárgyak állandó felügyelete (70 százalék), valamint a koncentrációt zavaró zajos vendégek (67 százalék) tartoznak.

Emellett a megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések - nyomtató, szkenner - hiánya, ezen túl 56 százalékuk szerint nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszínének.

A kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk szerint az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz - véli Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.