Budai a magyar tejet is reklámozná
A dinnyéhez és az almához hasonlóan a magyar tej fogyasztásának növelésére is promóciós kampány kezdődik a közeljövőben, mondta Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára hétfőn az MTI-nek.
Szerinte a magyar tejágazat megerősítése a cél, mielőtt várhatóan 2015-ben megszűnik az unióban a tejkvóta-rendszer. Az államtitkár azután beszélt erről, hogy egyeztetett a tejágazat és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vezető tisztségviselőivel a tejágazat helyzetéről és az ágazat stabilizálásáról.
Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke elmondta, hogy a múlt évben kezdődött egyeztetések eredménye máris kézzelfogható, mivel a tejfelvásárlás 6 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban.
Most összesen 253 ezer tejelő tehén van Magyarországon, a tejtermelés éves szinten mintegy 1,6 milliárd litert tesz ki, míg a magyar feldolgozók által felvásárolt tej mennyisége 1,3-1,4 milliárd liter. A tej terméktanács elnöke szerint a termelői ár kissé emelkedett a múlt évben, de az önköltség növekedése is jelentős, mintegy 20-25 százalék volt.