Betört hozzánk a Foodpanda
A Foodpanda 20 millió dollár (4,5 milliárd forint) befektetést nyert el egy befektetési csoporttól. A cég leginkább a feltörekvő piacokra koncentrál, a társmárkájával, a Hellofoodal együtt. A globális cég négy kontinensen több mint három milliárd embert érnek el.
Az elmúlt hónapokban több mint 15 országban váltak elérhetővé, és megjelent a mobil app is iOS és Android operációs rendszerre. Az agresszív terjeszkedés másik jele, hogy itthon idén márciusban felvásárolták az Ételvitel Kft.-t. Az Ételvitelnek a fővárosban mintegy 200 étteremmel volt kapcsolata.
Ralf Wenzel globális ügyvezető igazgató mindenkit megdicsért a tőkeinjekció kapcsán: “Elnyerni a bizalmát ennyire ismert és tapasztalt befektetőknek egy hatalmas eredmény egy ilyen fiatal vállalkozás számára. A tőkének köszönhetően lehetőségünk lesz a még erőteljesebb növekedésre, és mégjobban fókuszálunk majd a vásárlói élményre. Célunk, hogy mindenki ránk gondoljon, amikor megkordul a hasa, és ételt szeretne rendelni.”
Nagyon nyomulnak
A berlini központú Foodpanda csoport vezető az online ételszállító platformok közt 27 országban. Online felületen vagy appon keresztül választja ki a fogyasztó az ételt, amit a Foodpanda csak továbbít az étteremnek, amit az készít el és szállít is ki.
Az online ételszállítás egyébként Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában is nagyon pörgő piac, olyan más gyorsan növekvő szereplőkkel, mint a Just-Eat, a Delivery Hero vagy a Lieferando. Az inkább csak Európára fókuszáló Just-Eat például nemrég 100 millió dollárt (23 milliárd forintot) kapott kockázati tőkésektől. Mivel az ételszállítás elég hasonlóan működik minden országban, ezért lehet igazán fontos, hogy kinek a márkanevéhez szoknak hozzá leghamarabb a fogyasztók.