Edit
9 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Így használd a fizetős reptéri táskahordást

2013.06.04. 12:44 Módosítva: 2013.06.04. 15:13

Fizetős poggyászkocsi-rendszert vezettek be a Liszt Ferenc reptéren pár hete. Az alábbi képen is látható kocsik használatáért alkalmanként 300 forintot vagy 1 eurót kell bedobni a Poggyászkocsik feliratú automatába, de az automata készpénzt is bevesz.

A poggyászkocsikat pár hete cserélte le a Budapest Airport, a régi, elhasználódott kocsik helyett 300 darab vadonatúj és könnyű Wanzl gyártmányú poggyászkocsit állítottunk be - tudtuk meg a reptér kommunikációs igazgatójától, Hardy Mihálytól. Bár – tapasztalatok szerint, mondja Hardy – az utasok 95 százaléka kerekes-görgős kocsit használ, azért adódhatnak olyan helyzetek, olyan utasok, akiknek szükségük van a hagyományos poggyászkocsikra.

A rendszer úgy működik, hogy az utas vagy a terminálparkolóban (lent az épülete előtt) vagy az érkezésen, a poggyászkiadásnál juthat kocsihoz, ha szüksége van rá. Azt is megtudtuk, hogy rövidesen kártyás fizetésre is lesz lehetőség, a kártyaolvasó és a billentyűzet már ki van építve, csak még a banki összeköttetéshez szükséges szoftvert csiszolják egy kicsit.

Hardy szerint az új rendszer előnye, hogy a poggyászkocsik jó részét maguk az utasok szállítják vissza a terminálra, amikor elindulnak, így kevesebbet kell a repülőtér legkülönbözőbb helyeiről összevadászni. Ez persze csak a reptér dolgozóinak előny, ráadásul van egy kis gond: az automata nem adja vissza a befizetett összeget.

Hardy azt mondja, a reptér abból fizeti a kocsik karbantartását és a reptéri hordárokat. "Korábban, amíg ingyenes volt a rendszer, boldog-boldogtalan elvitte a kocsikat, akár szükséges volt rá, akár nem, ennyiben némileg önszabályozó a rendszer. A váltáskor a kollégáim nem kevesebb, mint 274 poggyászkocsit vadásztak össze a repülőtér legelképzelhetetlenebb sarkaiból, ezért alakulhattak ki olyan helyzetek, hogy a legnagypobb csúcsidőben az utasok egy része nem talált kocsit."

Látott már ilyet a világ?

Kérdeztük a kommunikációs igazgatót. "A poggyászkocsi (is) egy repülőtéri szolgáltatás, amelyért fizetni kell, ennyiben eltér a rendszer a Tesco vagy az Auchan vagy Lidl bevásárlókocsijaitól. Hasonló rendszer működik szinte minden nagyobb német repülőtéren (legalább harminc ilyenről tudunk Hamburgtól Düsseldorfon át Frankfurtig), ilyen rendszer működik Athénban és Rómában is (Fiumicinón 2 euró a díja)."

A rendszer lecserélésével az ingyenes, értsd: régi kocsikat a reptér kivonta a forgalomból, leselejtezték őket.