Valahogyan elindul július 1-jén az elektronikus útdíj (e-útdíj) rendszer, de sok probléma lesz vele − mondták a Napi Gazdaságnak nyilatkozó szakértők. Erre figyelmeztetett a napokban a Fuvosz is, a fuvarozó szervezet szerint az e-útdíj beindítása a vállalkozások döntő többségének technikai problémát jelent. A Fuvosz pénzügyi szempontból problémásnak tartotta a rendszer bevezetését, ám időközben megszületett a döntés, amelynek alapján a Kavosz Zrt. gépjárművenként maximum egymillió forintos egyéves rulírozó forgóeszközhitelt nyújt a közúti fuvarozóknak, Bubor plusz 5 százalékon.
Elképzelhető, hogy a rendszer az elmúlt napokban valamelyest csiszolódott, de lapunk információi szerint az alkalmi "jegyet" vásárlók számára az automatákat a magyar mellett csak német és angol nyelvre programozták (bár további nyelveket is kilátásba helyeztek). A regisztrált felhasználók a flottakövetőknél rendezhetik a számlát, az alkalmi használók pedig vagy a benzinkútnál, vagy pedig magyarországi számláról utalhatják az összeget − ez a külföldi nagyvállalatoknak kevésbé okoz gondot, mint a kisebb cégeknek, amelyek ilyennel nem igazán rendelkeznek.
A díjfizetési rendszer a forintot "ismeri", az eurót nem, kérdés, hogy milyen árfolyamon lehet majd útdíjjogosultságot vásárolni − sorolta informátorunk. A szakember szerint előfordulhat, hogy a fuvarozó által megadott adatok alapján készített útvonalterv nem jelzi azon útvonalakat, amelyekre valamilyen okból vagy külön fizetés hiányában nem lehet behajtani. Ez egy magyarországi fuvarozónak nem jelent különösebb problémát, szemben egy külföldivel, aki nem érti, hogy egy az "államtól" kapott papír alapján miért nem hajthat be egyes utakra. Jelenleg tehát a rendszer még számos sebből vérzik − hangoztatják a szakmai szereplők.