Őszig nem lesz reklámadó
A reklámadót leghamarabb csak ősszel szavazhatják meg – erősítette meg korábbi éresülésünket a Magyar Reklámszövetség.
"A következő egyeztetésre a mai nap folyamán került volna sor, azonban a Miniszterelnökség azt a tájékoztatást adta a Magyar Reklámszövetség részére, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a Parlament elé. Ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a Kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását." – áll a Magyar Reklámszövetség közleményében.
Korábban a Napi Gazdaságra hivatkozva azt írtuk, hogy akár már a jövő héten is megszavazhatják a reklámadót, a parlamenti ülésszakot ugyanis július 5-ig meghosszabbították (hivatalosan már június 21-én véget kellett volna érnie).
A kormány szerint a jelentős nyereséget termelő médiaszektorra a közteherviselés jegyében akarja kivetni az új terhet, de a túlzottdeficit-eljárásba való visszakerülés megakadályozása érdekében tett lépésként is igazolhatja azt.
A néhány hete kiszivárogtatott tervezet szerint nem a hirdetőket, hanem a hirdetésnek helyt adó médiát terhelnék. Egymilliárd forintos bevételig nem kellene adót fizetni, egy- és ötmilliárd forint között a reklámbevétel egy százaléka lenne az adó, öt- és tízmilliárd forint között tíz, ezen felüli reklámbevétel után pedig húsz százalékot kellene fizetni. A kormány korábban 8-10 milliárd forintot várt az új adónemtől, később azonban óvatosabbá váltak, 4-5 milliárdról szóltak az informális közlések.