Luxusfejlesztésre készül az állam
További Gazdaság cikkek
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
Kiemelt állami beruházásként sí- és rekreációs központot tervez építeni a kormány a Normafára. , A Normafa Park beruházás koncepcióját, valamint a kivitelezéshez és működtetéshez szükséges jogszabályokat augusztusig kell kidolgoznia a Belügyminisztériumnak.
Hosszabb útvonalon a fogaskerekű
Az biztos, hogy felvinnék a fogaskerekűt a Normafáig, ezt egyébként a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) már 2007 óta szorgalmazza, és a főváros tavalyelőtt komolyabban is elkezdett foglalkozni a tervvel. Nemrég a Közlönyben már meg is jelentek a Normafa rehabilitációjára vonatkozó kormányhatározat részletei:
- a beruházás kapcsán érintett földterület állami tulajdonban marad, amelyet az állam a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat részére vagyonkezelésbe ad;
- a Normafa területének használatára funkcióhoz kötötten kerül sor;
- szükséges a Normafa Park területének közparkká történő átminősítése;
- a Normafa Park megvalósítására és nonprofit alapú működtetésére, az önkormányzat szervezeti bázisán, állami támogatással kerül sor, külön gazdasági társaság alapítása nélkül;
- az állam - mint a földterület tulajdonosa - részére biztosítani szükséges a Normafa Park tekintetében a megfelelő ellenőrzési jogosultságot.
Régi kormányzati terv a terület átépítése a Pénzcentrum szerint. Ők úgy tudják, hogy már ki is jelöltek egy miniszterelnöki megbízottat. "Vincze P. Márton segíti a munkánkat a Normafa fejlesztésével kapcsolatban" - válaszolta nekik áprilisban Váczi János, a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere. Vincze P. Márton a Testnevelési Egyetem atlétikai, illetve síszakedzői szakán végzett, jelenleg a rendőrök, a terrorelhárítók és a katasztrófavédők kiképzését irányító Rendészeti Szervek Kiképző Központjának (RSZKK) vezetője.
Sílift, hóágyú
A fogaskerekű útvonala meghosszabbodna egyfelől a Széll Kálmán térig, illetve a másik oldalon a Normafáig, ahol a korszerűsítés a síélet újraélesztését is jelentené, négy sílifttel, hóágyúval és megfelelő számú parkoló kialakításával.
Finta Sándor, Budapest korábbi főépítésze szerint hiánypótló lenne a fogaskerekű meghosszabbítása "A Normafánál pedig szintén elfeledett funkciók vannak, amelyek korábban népszerűek voltak, sőt olyan különlegességek is, mint a régi síugrósáncok," mondta.
"A fogaskerekű integrálása a közösségi közlekedés rendszerébe nemcsak a hivatásforgalmi közlekedést segítené elő ezen a szakaszon, ezzel csökkentve a belváros felé áramló gépjárműforgalmat, de nagymértékben hozzájárulna a Normafa újjáéledéséhez, széles korosztály számára egész évben jól kihasználható, sport-, szabadidő- és turisztikai célú fejlesztéséhez" - magyarázta a lapnak a szakember.
"A koncepció lényege, hogy a Budapesten illetve a Hegyvidéken élők számára megpróbáljuk visszaállítani a környéken a 70-es évekig működő intenzív, egyedülálló sí életet. Optimális esetben ez a fejlesztés összekapcsolható a Fogaskerekű vasút rehabilitációjával" mondta a lapnak korábban Váczi.