Zalán
2 °C
8 °C
Index - In English In English Eng

Energiaital: a szegények itala

2013.07.25. 14:51

Az idén az első öt hónapban mintegy 23 százalékkal több energiaital fogyott az élelmiszer-kiskereskedelemben mint az előző év azonos időszakában, közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

Tájékoztatásuk szerint a chipsadó bevezetése után jelentősen nőtt az energiaitalok átlagára, ennek ellenére az értékesített mennyiség 2012 első felében nem csökkent, inkább stagnált 2011 első öt hónapjával összehasonlítva.  A GfK felmérése szerint a tavalyi jelentősebb átlagár-emelkedést követően az idei évben mérséklődtek az árak, és a vásárlók átlagosan 3-4 százalékkal fizettek kevesebbet a kategória termékeiért, mint tavaly ilyenkor.

A piackutató intézet kimutatta, hogy egyre fiatalabbak az energiaitalok fogyasztói, ugyanakkor az alacsonyabb jövedelmű háztartások sem ezen az italfajtán spórolnak, hiszen a megvásárolt mennyiség egyre nagyobb hányadát ők fogyasztják.

Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója a közleményben kiemelte: a vásárolt mennyiséget tekintve egyre nagyobb szerep jut a fiatalabbaknak, ám a kategória bolti forgalmának több mint felét továbbra is a 30–49 éves háziasszony vezette családok adják. A GfK felmérése szerint az energiaitalok esetében a gyártói márkákat vásárló háztartások aránya folyamatosan emelkedett az elmúlt években, miközben a kereskedelmi márkás termékek vásárlói bázisa jelentősen visszaesett.