Nem gyógyít a telemarketinges krém

2013.08.09. 13:32
A Telemarketing International Kft. az Abexine gél termékének terápiás hatásokat tulajdonított, a GVH szerint viszont ez nem igaz. Ezért 25 millió forint bíráságot kell fizetniük.

A Telemarketing International Kft. megtévesztette a fogyasztókat, amikor az Abexine gél kozmetikai termékének terápiás hatásokat tulajdonított – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A szervezet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A vállalkozás 2011. augusztus és tavaly május között több helyen reklámozott, egyébként kozmetikai termék Abexine gélnek terápiás hatásokat tulajdonított. A tájékoztatásaiban azt állította, hogy a termék használatával különböző betegségek, illetve egészségügyi problémák kezelhetőek. A hirdetések szerint a készítmény alkalmas többek között ízületi betegségek, izomfájdalmak, különböző gyulladások, sérülések, fejfájás kezelésére.

A GVH megítélése szerint a reklámok azt a látszatot kelthették a fogyasztókban – hamisan –, hogy az Abexine gél használatával az egészségügyi problémák és a betegségek tünetei enyhíthetők, javul a beteg életminősége, egészségi állapota. Ráadásul a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, és az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.