Mellékutakon kerülik ki az e-útdíjat

2013.08.28. 07:55 Módosítva: 2013.08.28. 07:55

Több alsóbbrendű úton meg­növekedett a teherforgalom az elektronikus útdíj bevezetése miatt; a fejlesztési minisztérium kész megvizsgálni a forgalom gyorsforgalmi és főutakra terelésének további lehetőségeit, azonban nem tervezi a díjköteles szakaszok körének jelentős kiterjesztését – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.

A lap szerint a fuvarozók sok esetben a kisebb utakra „menekülnek” a magas költségek elől, bár ezt a KRESZ az e-útdíj bevezetésével egyidejűleg hatályba lépett módosítása szigorú keretek közé szorítja. Július elsejétől a fő szabály szerint a nehéz tehergépkocsik lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. Kivételt elsősorban azok az esetek jelentenek, amikor a jármű áruszállítás, az áru fel- vagy lerakásának céljából, üzemben tartója telephelyének vagy különleges felépítményű jármű esetén a felépítményével való munkavégzés helyszínének megközelítése érdekében használja a mellékutat.

A korábban is zajló forgalmi adatgyűjtés és elemzés az e-útdíj bevezetését követően az új rendszer hatásainak vizsgálatára is kiterjed a minisztérium szerint, azokon a területeken pedig, ahol nagyobb arányú átterelődés mutatható ki, az adatok és tendenciák ismeretében célzott ellenőrzésekre lehet számítani. Az egyes szakaszokon jelentkező kedvezőtlen hatások a monitoring­rendszer jelzései alapján akár műszaki eszközökkel is kezelhetők és mérsékelhetők tette hozzá a minisztérium.