Mindenki az oroszoknak akar repülőt eladni

2013.08.28. 10:14

Nagy reményekkel mutatják be legújabb gépeiket a héten kezdődő moszkvai MAKS repülőgép-kiállításon az ágazat cégei, mivel a flottájuk cseréjére készülő orosz légitársaságok legjobb vevőik közé kerülhetnek – idézi a Reuterst a Napi Gazdaság.

A kelet–nyugati irányban nyolcezer kilométer széles Oroszország a világ legnagyobb területű állama, amelynek belső és nemzetközi légi közlekedése is gyorsan bővül – a Boeing számításai szerint az utasforgalom évi 4,5 százalékos ütemben nő.

Az ezredforduló táján megújított géppark viszont fokozatosan elöregszik, az orosz repülőgépgyártás nem tudott talpra állni a Szovjetunió összeomlása óta. Az Oroszországban és a volt tagköztársaságokban tevékenykedő légitársaságok flottáinak 70 százaléka nyugati gyártású gépekből áll – közölte a Boeing –, míg a kilencvenes években kevesebb mint két százalék volt ez az arány.

Az amerikai repülőgépgyártó várakozása szerint a szovjet utódállamok légitársaságai 1170 gépet cserélnek le a következő húsz évben, ami 140 milliárd dollár bevételt ígér a gyártóknak. Az európai Airbus prognózisa szerint 2031-re az orosz légiipar válik az új utasszállító gépek piacának hatodik legnagyobb vásárlójává.

Még a regionális repülőgépeket gyártó kanadai Bombardier is jó lehetőségeket lát a régióban, mivel nagy helyi ellenfele, a Szuhoj, súlyos csúszásban van az első újonnan kifejlesztett orosz utasszállító gép, a Szuperjet-100 szállításával.