2020-ra ér el Ürömig az M0-s
2018 és 2020 között épülhet meg az M0-s új, északnyugati szakasza: a nyolc kilométeres sztrádaszakasz a Megyeri hídtól a mostani 10-es útig tolja ki a körgyűrűt. Az új úton Budakalásznál egy völgyhidat kap, és pályája 5,2 kilométeren keresztül alagútban fut majd - írja a csütörtöki Népszabadság.
A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő szakasz 8041 méter hosszú lesz. A 11-es főút után egy viadukton halad majd át a szentendrei HÉV vonala és a mellette haladó 1115-ös számú út felett, ezután pedig rögtön lemegy a föld alá. Ez az első alagút mintegy két kilométer hosszú lesz, az Ezüsthegy alatt halad, és a Budakalászi útnál ér véget. Ezután egy újabb, 3,2 kilométeres alagút következik, majd a Köves-bércnél bukkan ki a föld alól, és itt éri el a 10-es főutat.
A napilap szerint a gyorsforgalmi út új nyomvonaláról csütörtökön jelenik meg kormányrendelet, és az új útszakasz megépítéséhez már megvan a jogerős környezetvédelmi engedély, és az ütemterv is. Eszerint 2014 első negyedévében hirdethetik meg a közbeszerzési eljárást az autóút engedélyezési terveinek elkészítésére. A tervek 2015 őszére készülhetnek el, és 2016 tavaszán lehet jogerős építési engedély. A menetrend az eredeti, 2011-es programhoz képest jelentős csúszást vetít előre, ugyanis a kormány akkor még 2016-ra ígérte a szóban forgó szakasz megépítését.