Saját magát vásárolta fel az Intersport

2013.11.28. 21:15

Megvette az Intersport-lánc alapítóját, az Intersport Austriát, és ezzel 150 millió fős piacot szerezve a régió legnagyobb sportszer-kereskedelmi áruházlánca lett az Intersport Deutschland. A felvásárlásról kiadott közlemény kitér arra, hogy a vállalatcsoport jelenleg 42 országban 5400 saját, illetve franchise üzlettel rendelkezik.

A sportszerpiac a válság egyik nyertese nyugaton: az elmúlt években 20 százalékkal nőtt a forgalma, mert a nyaralásokon takarékoskodó emberek inkább a testmozgásra, túrázásra költenek. Magyarországon viszont még inkább stagnálás jellemzi ezt a kereskedelmi szektort, olvasható a közleményben.

A mostani, több év alatt lezajló egyesüléssel a német Intersporthoz a magyar, cseh és szlovák boltok, a német cég emellett már korábban birtokolta a lengyel Intersport 25 százalékos részesedését. Horváth Csobán, a cég magyarországi ügyvezető igazgatója azt mondta, a tőkeerős tulajdonos megjelenésével három éven belül 25-re növelhetik a most 17 tagból álló közepes alapterületű áruházaik számát.