További Gazdaság cikkek
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
Egy magyar férfi gardróbjában nagyobb arányban találhatók márkás ruhák, mint egy nőében, és többségünk vásárolt már úgy, hogy tisztában volt vele: a termék olcsó hamisítvány – derül ki a Brands.hu legújabb felméréséből, amely a divathoz, márkákhoz való viszonyunk mellett 2013 legkedveltebb ruházati márkáira is kíváncsi volt.
A november végén, december elején több száz magyar internetező körében elvégzett kutatásból kiderül, hogy 2013 végén az internetezők legjobban kedvelt márkája a Nike volt, a képzeletbeli dobogó második fokára a Puma állhatott, a harmadik a Tommy Hilfiger lett, negyedik az Adidas, ötödik pedig a Levi's. A vásárlók több mint fele tartja magát márkahűnek, a férfiak körében még nagyobb ez az arány.
A felmérésben részt vevők 90 százalékának egyöntetű véleménye az, hogy az eredeti termékeknek jobb a minősége, mint a hamisítványoké. Ennek ellenére a felhasználók fele saját bevallása szerint vásárolt már olyan ruházati terméket vagy kiegészítőt, amiről erősen sejtette vagy egyenesen tudta, hogy hamisítvány, mégis megvásárolta azt az ára és/vagy a kinézete miatt. Magyarul, ha jól sikerült és olcsó hamisítványról van szó, akkor is megvesszük, ha tisztában vagyunk azzal, hogy nem az eredeti gyártótól származik.
A kutatásban részt vevők közel fele állította, hogy ruhatárának legfeljebb csak a fele márkás ruhadarab, a többi valószínűleg vagy névtelen, ismeretlen gyártótól, forgalmazótól származik, vagy az előzőekből ítélve nagy valószínűség szerint nem eredeti, azaz másolat vagy hamisítvány.
A kitöltők egyharmadának viszont szinte csak márkás ruhái és kiegészítői vannak. A Brands.hu felmérése szerint egyébként a férfiak ruhatárának nagyobb része áll márkás termékekből, mint a hölgyeknek, ugyanis amíg utóbbiak fele mondta azt, hogy többségében márkás ruhái vannak, addig a férfiaknál kétharmad ez az arány.
A márkás ruhák vásárlása nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki arra is figyel, hogy öltözéke kellően divatos legyen – mivel itt az arány majdnem fordított, csak ezúttal a hölgyek javára. Míg 60 százalékuk ügyel arra, hogy divatosan öltözködjön, a férfiaknak csupán a fele állítja ezt magáról. Minden tizedik vásárló állította, hogy egyáltalán nem figyel arra, mennyire divatos a ruha, amit éppen visel.
Ha márkás ruhát veszünk, azt az esetek többségében akciózva szerezzük be, hiszen a kitöltők kétharmada állította, hogy márkás ruháinak többségét vagy szinte mindegyiket akcióban vásárolta. A férfiaknál valamivel alacsonyabb ez az arány, ők tehát gyakrabban vásárolják meg teljes áron a márkás ruháikat, mint a nők. A vásárlók felét egyébként csak azok az akciók érdeklik, amik legalább 30 százalékos árengedményt ígérnek, és csak minden harmadik válaszadó nézi meg a 25 százalék alatti kedvezménnyel csábító akciókat.