Hárommilliárdért kommunikálna a megszűnő NFÜ
További Gazdaság cikkek
Rendkívül nagy értékű közbeszerzést írt ki másfél éves időtartamra a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) – írja a Kreatív.hu az tavalyi év utolsó napján közzétett kiírásra hivatkozva. Az NFÜ egyébként január 1-jén megszűnt, ezért külösen figyelemre méltó, vajon mit akarnak ennyi pénzért kommunikálni.
Beszéltünk a kiírásban megadott NFÜ-s kapcsolattartóval, aki elmondta: mivel december 31-én hirdették ki a közbeszerzést, ezért teljesen normális, hogy az azóta már megszűnt intézmény írta ki a pályázatot. Ezt a későbbi szakaszban már a jogutód intézmény viszi tovább.
Arról azonban, állította, nem beszélhetett, hogy mi az az üzenet, aminek sulykolására 3 milliárd forintot kellene költeni közpénzből. Talán azt kell majd elmagyarázni, hogy hogyan lesz a korrupció esélye egészen pontosan 0 százalék a most már Lázár János miniszterelnökségi államtitkár alá beszervezett intézménynél.
Sok-sok pénz
A kreatív-, pr-, médiás és közvélemény-kutatási feladatokat is tartalmazó tender értéke közel hárommilliárd forint. A következő feladatokra vonatkozik a nyílt közbeszerzés:
- nyomdai, grafikai tervezésre, DTP és egyéb produkciós feladatokra;
- átfogó kreatív- és pr-koncepció kidolgozására, kreatív-, pr- és online kampányok tervezésére, lebonyolítására, kreatív anyagok gyártására;
- médiás feladatokra (foglalás, vásárlás, tervezés);
- kvalitatív és kvantitatív közvélemény-kutatási feladatokra.
A pályázók egyesével vagy több feladatrészre együttesen is pályázhatnak. A közbeszerzés teljes becsült összértéke nettó 2,9 milliárd forint. Ez a következőképp oszlik el: az első rész értéke nettó 400 millió, a második részé 800 millió, a harmadiké 1,5 milliárd, a negyedik és ötödik részé 100-100 millió forint.
Hárommilliárdos forgalommal lehet pályázni
A jelentkezés gazdasági alkalmassági feltételei a keretösszegekhez hasonlóan impresszívek: minden részre vonatkozóan csak olyan pályázó jelentkezhet, akinek az elmúlt három üzleti évből származó forgalma elérte a közbeszerzés adott részre vonatkozó becsült értékét, azaz például médiás feladatok tekintetében a másfél milliárd forintot.
A jelentkezési határidő február 17-e, 10:00 óra. A szerződés kezdete március 25-e, befejezése pedig 2015. szeptember 30.
Nem ez az első több milliárd forintos kommunikációs közbeszerzés az utóbbi hetekben, a Magyar Nemzeti Bank például nagyjából 6 milliárd forintért kommunikálja majd a Növekedési Hitelprogramot.