További Gazdaság cikkek
- Magyar műholdakat bocsátanak fel az űrbe, és ez csak a kezdet
- Mindjárt megszűnik az Ügyfélkapu, ezt kell tudni a változásokról
- Ott tartják a magyar gyerekek a zsebpénzt, ahol nagyon nem kéne
- Elárulta Nagy Márton, mit gondol a román fizetésekről
- Kipécézték és támadhatják a forintot, hatalmas dilemma Matolcsy Györgyék asztalán
"A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamos energia számláit már nem áll módunkban a Díjnet felületén bemutatni. Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat" – írja az Elmű új elektronikus ügyfél-tájékoztatójában.
Az „is” szó a közleményben megtévesztő, mert a villanyszámlák nem lesznek többé elérhetőek sem a Díjnet, sem a Távszámla felületén. Jó hír viszont, hogy az Elmű szerint az új rendszer is továbbküldi majd automatikusan a netbankba, mint ahogy a Díjnet is tette.
A Díjnet megemelte volna a tarifát, ezért térnek vissza saját felületükhöz? Nem egyértelmű, hogy egy ilyen takarékossági megfontolás vezette volna az Elműt, hiszen a többi szolgáltató nem hagyta hirtelen ott a Díjnetet.
Ráadásul az Elmű idáig megspórolhatta a papíralapú számlázás anyag- és postaköltségét is, most viszont félő, hogy a szolgáltatásukat eddig igénybe vevő villanyszámlás ügyfelek egy része ismét a sárga csekk mellett dönt, nyilatkozta Kovács Zoltán, a Díjnetet üzemeltető Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója a Pénzcentrum.hu-nak. Ez pedig az Elműnek sem jó, hiszen nagyjából 30-40 százalékkal drágább, mint a Díjnet használata.
A Díjnetet több mint 70 ezer Elmű-Émász-ügyfél használta eddig, ami közel negyede a Díjnet teljes ügyfélszámának. (Valójában nem veszik majd el az ügyfelek negyede, mivel átlagosan 2,6-2,7 számlával rendelkezik egy ügyfél a Díjnetnél).
A Díjnet előtti szolgáltatáshoz való visszatérés az elmúlt évekhez képest erős visszalépést jelent: idáig az online rendszerek afelé tendáltak, hogy lehetővé tegyék, hogy egyetlen internetes oldalon fizethessük be számláinkat, legyen az közüzemi szolgáltatás vagy éppen biztosítási díj.
Az ügyfelek a „már jól ismert ügyfélszolgálati elérhetőségek” valamelyikén panaszkodhatnak, ha szeretnének. Boross Norbert, az Elmű kommunikációs igazgatója azzal indokolta a döntést, hogy a saját kibővített rendszerükkel igazából nőni fog az ügyfelek kényelme, mert egy helyen lesz elérhető ügyfélszolgálat, a számlázás-fizetés, a szerződéskötés, a tarifa- és díjmegtekintési funkció és az „okos mérés” is, így nem kell kilépniük az online ügyfélszolgálati rendszerből, hanem ugyanitt fizethetik a számlájukat is.
Az olvasói levelekből viszont leginkább az derül ki, hogy átláthatatlannak találják a honlapot, és sokan inkább fizetnének többet, mint hogy elrabolják az idejüket, és még eggyel több felület felesleges használatával idegesítsék őket, amit sokkal bonyolultabban, külön kell intézniük.
Az Elmű nem támogatja a Chrome-ot
Ráadásul az is hatalmas felháborodást keltett, hogy 2014-ben az Elmű nem gondolja úgy, hogy lépést kellene tartania a felhasználói igényekkel: az oldala nem tud mit kezdeni a Google Chrome böngészővel, ami már itthon is a legnépszerűbb böngésző, a netezők 43,35 százaléka használja. A Díjnetről a villanyszámlák még iPhone-on és iPaden is elérhetőek voltak.
Ez az üzenet fogadja azokat, akik a böngészéshez Chrome-ot használnak:
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy online ügyfélszolgálatunk biztonságos és kényelmes működéséhez Internet Explorer 8.0 vagy Mozilla Firefox 12.0 vagy ezen böngészők magasabb verziószámú változatára van szükség.
Egy olvasónk megkereste a szolgálgatót, és válaszként egy egészen meglepő dokumentumot kapott, amiből kiderül, hogy még a 10-es IE-ben sem működik megfelelően a rendszer, miközben a Google már dobta az IE9 támogatását is.
A cég azt tanácsolja a nem IE-t és Firefoxot használó ügyfeleinek, hogy állítsák át a böngésző azonosítóját, azaz hazudják valahogy a weblapnak azt, hogy a fenti böngészők valamelyikét használják. A szépséghiba, hogy ez mindenképpen barkácsmegoldás, sosem lehet biztosra tudni, hogy minden funkció úgy működik, ahogy kellene. Ráadásul ez nem olyan egyszerű művelet. Az online ügyfélszolgálat értelme elvileg az ügyintézés megkönnyítése lenne, azonban valószínűleg nagyon sokan egyszerűen nem tudják a fenti beállításokat megcsinálni, még akkor sem, ha részletes útmutatót kapnak ehhez.
Egy másik olvasónk már két éve is felvetette a kérdést az Elműnek, hogy miért csak IE-vel és Firefoxszal érhető el az oldal, de azóta semmi sem változott. Mikor most ismét felkereste őket telefonon, az ügyintéző közölte, hogy „manapság a legtöbb ember az online felületünket notebookokról veszi igénybe”. Az okostelefon- és Apple-felhasználóknak pedig, úgy látszik, ismét csak a sárga csekk marad.