Kisgyerekeket vert át a Kubu

2014.01.15. 11:13
"Kubu – a foci bajnokai" címmel hirdetett nyereményjátékot az italmárka forgalmazója 2012-ben. A reklámokban nem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak korlátozott számban vannak nyeremények, ráadásul 14 éven aluli gyerekeknek hirdették. Ez a GVH szerint tisztességtelen, ezért 4,5 millió forintra büntették a céget.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Maspex Olympos Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a "Kubu – a foci bajnokai" nyereményjátékának népszerűsítése során, ezért a hivatal 4,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Az italmárka honlapja itt érhető el.

A vállalkozás 2012. április és június között a "Kubu – a foci bajnokai" nyereményjáték reklámjaiban olyan üzeneteket fogalmazott meg, például

Légy te is a foci bajnoka!

Gyűjtsd a kódokat a bajnokok ajándékaiért!

, melyekben a 14. életévüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólított fel promóciós termékének megvásárlására.

A játék során a Kubu italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat lehetett nyerni, például arcfestő, sporttáska, ugrálólabda, és köztük egy LCD-tévét is.

A GVH szerint a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mivel:

  • nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé, és
  • nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetőek el.

A GVH 4,5 millió forint értékben szabott ki bírságot.