Csalódást okozott a Linkedin

2014.02.07. 09:32

Gyenge negyedévet zárt a Linkedin, a világ egyik legnagyobb üzleti közösségi oldalát működtető amerikai cég, amelynek 2013 utolsó negyedévében a nyeresége 3,78 millió dollár volt, jóval kevesebb, mint a 2012-es utolsó negyedéves 11,51 millió dolláros profit, írta az MTI.

A cég részvényenkénti nyeresége 2013 október-decemberben 0,03 dollár volt, a piaci elemzők 0,38 dolláros részvényenkénti nyereséget vártak. A cég egyszeri kiadási tételekkel magyarázta a gyenge profitot. A Linkedin bevételi mutatói már jobban alakultak. 2013 negyedik negyedévében a vártnál több, 447,22 millió dollár volt a cég bevétele, 2014 első negyedévében 455-460 millió dollár körüli bevételre számít a cég.

A negyedéves jelentés kiadása után a tőzsdén kívüli forgalomban a Linkedin részvényárfolyama péntek reggelre 8,48 százalékot gyengült. A Linkedin befektetői abban találhatnak vigaszt, hogy a cég bejelentette, hogy 120 millió dollárért felvásárolja a kifejezetten a munkaerőpiacokkal foglalkozó Bright adatelemző vállalatot, azaz megerősítette helyzetét a piacon. A Linkedin közösségi oldalán regisztrált felhasználók száma 7 százalékos növekedéssel elérte a 277 milliót 2013 végére. A cég arról azonban nem közölt pontos adatokat, hogy az egyes felhasználók mennyi időt töltenek el a Linkedinen.