Olcsóbb ruhákkal nyomulna az A&F
Tegnap tette közzé az Abercrombie & Fitch (A&F) a negyedik negyedéves gyorsjelentését, mely szerint bár a vállalat a pénzügyi évének utolsó három hónapjában is elmaradt az egy évvel ezelőtti időszaktól az eredménye, az elemzői várakozásokat rendre felülteljesítette – írja a Portfolio.hu. A cég a marketingköltségek jelentős növelésével és olcsóbb árakkal akarja felvenni a versenyt az olyan trendi márkákkal mint a Zara vagy a H&M.
A cég bevételének visszaesésében jelentős szerepet játszik, hogy a vállalat jelentős prémiummal kínálja termékeit a H&M-hez és a Zarához képest. A cég úgy próbálna véget vetni a folyamatos piacvesztésének, hogy jelentősen csökkentené a költségeit: 2014-ben bruttó mintegy 145 millió dollárral tervezi csökkenteni költségeit (elsősorban a működési költségeket), ami közel ötszöröse a 2013-as megtakarításoknak.
A cég termékei nemcsak az Egyesült Államokban számítanak egyre kevésbé menőnek, hanem a nemzetközi piacokon sem: míg az USA-ban a negyedik negyedévben a legalább egy éve nyitva levő üzletekben 13 százalékkal csökkentek a bevételek, addig a nemzetközi piacokon 9 százalékkal kevesebb bevételről számolt be az A&F.
Bár a költségcsökkentések tükrében az elemzők a menedzsment terveit teljesíthetőnek tartják, ugyanakkor egyes szakértők szerint a marketing turbózása nem fogja érdemben növelni a bevételeket.