A MÁV tavaly nyár végén elkészült IC+ kocsijai utolsó teszt feladatainak teljesítésére, zajvizsgálatra indulnak márciusban Svájcba. A kocsik eddig a különböző méréseket, a futás és féktechnikai vizsgálatot, valamint a belső és állóhelyzeti zajvizsgálatot is jól teljesítették.
A sajtótájékoztatón Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: a jelenlegi kormány megalakulásától kezdve világossá tette: számára a vasút nem csupán egy vállalat, hanem a magyar gazdaság és társadalom egyik legfontosabb tartóeleme.
Az IC+ kocsik alapvetően a belföldi InterCity forgalomba készültek, valamint a nemzetközi EuroCity vonatokba, ahol Németország és Ausztria irányába kihasználható a 200 km/h-ás megengedett sebességük. Az eddigi tesztek eredményei bíztatóak, már csak egy külső zajvizsgálaton kell helytállniuk a járműveknek. A méréseket követően tanúsítványt kaphatnak, majd a Nemzeti Közlekedési Hatóság állíthatja ki a típusengedélyt és üzembehelyezési engedélyt a menetrendszerinti forgalomhoz.