Már újautókat is vesznek Magyarországon

2014.05.05. 13:48

A múlt hónapban tovább nőttek a hazai újautó-értékesítések, az alacsonyabb forinthitelkamatok több vevőt terelhetnek a szalonokba – írja a napi.hu a Datahouse adataira hivatkozva.

Áprilisban az idén megszokott tempóban bővült az amúgy viszonylag szerény méretű, túlnyomó többségében a céges és flottavásárlások által dominált hazai újautópiac. Az elmúlt hónapban 5,5 ezer, január-áprilisban 21 ezer új személygépkocsira került rendszám, ami rendre 19,1 és 22,3 százalékos növekedést jelent 2013 hasonló időszakához képest.

A tíz legnagyobb márka (2014 jan.-ápr.)
Hely Márka Db Piacrész. (%)
1 Opel 2618 12,47
2 Skoda 2314 11,02
3 Ford 2204 10,49
4 VW 1951 9,29
5 Suzuki 1632 7,77
6 Dacia 1102 5,25
7 Toyota 1034 4,92
8 Nissan 919 4,38
9 Renault 789 3,76
10 Peugeot 759 3,61
Forrás:Datahouse

Mindez arra utal, hogy az év egészében is megvalósulhat a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által előre jelzett 10-12 növekedés - kommentálta az adatokat a Napi.hu-nak Erdélyi Péter, az MGE elnöke. Szerinte jó jel, hogy az év elején a 2013. évinél jelentősen erősebb 2012. évi első negyedéves adatokhoz képest is 15 százalék növekedés mutatkozik.

Az MGE jelentősnek tekinti a forintkamat csökkenését, ami kedvező autófinanszírozási lehetőségeket biztosít, és piacnövelő hatása van. Erdélyi Péter megjegyezte: ennek köszönhetően minimálisan, de még a hibahatáron belül nőtt a magánvevők aránya a piacon. Ellenkező hatása lehet ugyanakkor a forint jelentősebb gyengülésének, de az importőrök bíznak abban, hogy ez nem megy el addig a szintig, amikor jelentősen negatívan befolyásolná az új autók értékesítését.

Az Opel-Skoda-Ford-VW négyesfogat együttesen a piac több mint 40 százalékát birtokolja, a Suzuki az 5. helyen végzett. A négyhavi statisztikát tekintve szembetűnő változás a hobbiterepjárók és a felső középkategóriás autók részarányának csökkenése, valamint az egyterűek növekvő népszerűsége.