Uniós pénzből mosodába fektet a Wallis
További Gazdaság cikkek
- Megszólalt Nagy Márton az üzemanyagárakról
- A Mol új kőolajlelőhelyet talált Magyarországon
- Varga Mihály szerint a magyar gazdaság visszatért a növekedési pályára
- Többmilliárdos megállapodást kötött a kormány és a Yettel
- Az Eurostat friss adatai szerint a románok már hivatalosan is jobban élnek a magyaroknál
A Wallis-csoport által tulajdonolt Venturio nagyrészt uniós támogatási pénzből 560 millió forintot fektet be idén összesen húsz, Budapesti és vidéki utcai mosoda megnyitásába.
2012-ben nyitották meg az első Bubbles mosodát Budapesten, és a cég közleménye szerint a pozitív vásárlói visszajelzések és a idő előtti megtérülés gyorsan országos hálózatot akarnak fejleszteni. A közösségi mosodakultúra elterjesztésében pedig komoly fantáziát és üzleti potenciált látott a Venturio Kockázati Tőkealap-kezelő.
Még csak Angyalföldön moshatunk az utcán
Eddig a cégnek két mosodája volt, viszont a közleményük szerint a hálózatfejlesztés a megfelelő ingatlanok megtalálásával már kezdetét is vette, idáig 4 új helyszínnel kötöttek szerződést. Így hamarosan beugorhatnak az utcáról is mosni Óbuda, Kispest, Józsefváros és Ferencváros lakói is. Az ügyvezető szerint pedig még idén nyitnak boltot vidéki városban is, jó eséllyel Győrben. A hosszabb távú elképzelések között szerepel a koncepció franchise jellegű hasznosítása és környező országokba való terjeszkedés is..
Megyeri Gábor az eddigi tapasztalatok alapján bizakodó, a nyilvánosságnak szánt adataik szerint átlagosan 900 mosást indítanak egy hónapban, és gyakori, hogy egy gép huszonkétszer is megy egy nap, a vásárlók 80-90 százaléka pedig magyar.
Egy jó mosás közösségi élmény
„A mosodák kialakítása során egyaránt gondolunk a családosokra és egyedülállókra: az üzlethelyiségekben ingyenes wifi, kávéautomata és játszósarok gondoskodik arról, hogy a mosás ne egy nyűgös háztartási munka, hanem közösségi élmény legyen számukra” – mondta Megyeri Gábor.
Az automatizált mosó- és szárítógépek Olaszországból érkeznek, az üzletben pedig "professzionális mosószert" használnak, amellyel "szállodai minőségű" tisztítást ígérnek. Az eddigi egyetlen boltjuk leírása szerint ehhez kell valamiféle kártyát szerezni, és utána egy ezresért moshatunk 11 kiló ruhát, egy másik ezresért pedig meg is száríthatjuk.
Vitán Gábor, a Venturio vezérigazgatója úgy érvelte meg a nagy összegű befektetést, hogy: „Több, mint húsz éve foglalkozunk nagy értékű befektetésekkel, így amikor lehetséges befektetési célokat keresünk, tudjuk, hogy mit keresünk egy vállalatban: egyfelől innovatív megoldásokat, jelentős piaci növekedési potenciált, másfelől magas szintű szakmai hozzáértést. Ezekben a mosodákban mindezt megtaláltuk.”