János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Szívesen autózunk plázába

2014.07.15. 13:55

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak – írja az MTI.

A CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég által készített felmérés másik magyar jellemzője az volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárlóközpontjukhoz, így a régi létesítményeket megéri felújítani. A felmérést 21 országban, ezer fős mintákon végezték el.

A felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont össze lehetett hasonlítani az európaiak szokásokait is. Míg Dél-Európában az emberek folyamatosan a plázában lógnak, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak, a vásárlást követően pedig távoznak.

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások - például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely - de a látogatás módja inkább az északi mintát követi.

A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes - egyébként legnépesebb - országcsoportot követi.

A felmérés része volt az internetes - online - vásárlás számbavétele is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet fenntartásától, hiszen az informálódás után betér oda a vásárló - derül ki a tanulmányból.