A wellness-szállodák magasabbra értékelik saját minőségüket, mint vendégeik – derül ki Karakasné Morvay Klára, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) adjunktusának kutatásából. A kérdőíves vizsgálat közel 50 wellness-szálló mintegy 815 magyar szállóvendégével, valamint 23 szállodai szakember megkérdezésével készült, írja az MTI.
Az öt szolgáltatásminőségi jellemző – a tárgyi környezet, szolgálatkészség, megbízhatóság, biztonság és empátia – közül a vendégek kizárólag az elsőt értékelték magasabbra, mint maguk a hotelek. A kutatás szerint, bár a hazai vendégek alapvetően elégedettek a wellness-szállodákkal és a szolgáltatások minőségével, a megbízhatóságot gyakran kifogásolják.
Előfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság. A mélyinterjús vizsgálat szerint a legjellemzőbb az, hogy a hotelek nem vagy csak speciális esetben igénybe vehető akciókat hirdetnek, vagy olyan szolgáltatásokat tüntetnek fel, amelyek csak korlátozottan érhetőek el. Alkalmazzák az „optikai tuningot” is: gyakori, hogy olyan beállításokkal készítik a fotókat, hogy a szobák, a medencék nagyobbnak tűnjenek, mint amekkorák a valóságban.